2862
Sök

BMW E36 2,5 Kompressor

473 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#101
Lifeabuser skrev:
Håller med föregående talare. Det viktiga är att du får en fet fälgbana big_smile

Haha ni vet verkligen vad ni pratar om de får nog bli så tongue

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

473 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#102
Har mallat alla tryckrör idag och ska åka in till scram och svetsa ikväll.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/415431_svndlq.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/415432_alp874.jpg

Kommer bli väldigt dåligt med plats när fronten ska på tongue

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

1 867 Inlägg
29 juli 2008
#103
alles lagom intercooler, ungefär som min big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/13149/414885_2kadrq.jpg

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Golfare
349 Inlägg
30 juli 2008
#104
Byt inte fälgar förfaan! Dom du har är skitsnygga o dessutom är de ingen som kör med såna längre, alla har polerad fälgkant på 20cm...  roligt menar ja! tongue


Avstängd
1 557 Inlägg
30 juli 2008
#105
Riktigt nice big_smile Om du kan så satsa på dom dyra fälgarna, sjukt snygga...
Kommer inte ihåg va det heter men står din bil mer åt gbg hållet ? Tror jag tjuv kikat på den big_smile Den jag titta på va riktigt fin men det va ett tag sedan, fanns ingen IC o så monterad då ... Bara lite nyfiken smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

473 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#106
MrKerm skrev:
Riktigt nice big_smile Om du kan så satsa på dom dyra fälgarna, sjukt snygga...
Kommer inte ihåg va det heter men står din bil mer åt gbg hållet ? Tror jag tjuv kikat på den big_smile Den jag titta på va riktigt fin men det va ett tag sedan, fanns ingen IC o så monterad då ... Bara lite nyfiken smile

Hehe aa jag bor i Kungsbacka.. Det va ett tag sen jag körde med den nu, typ över ett år sen.
Nää jag har inte haft nån ic monterad innan.
Vart har du sett den??

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

218 Inlägg
30 juli 2008
#107
jag tycker du ska köra på split:)

Gillar inte dom nuvarande fälgarna då dom påminner lite om tysk-stuk & de giller ja inte:P

annars ser det helt klockrent ut:D hoppas chassit och lederna håller nu, har för mig att dom inte gillar kraft?tongue
//Schruttan


473 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#108
schruttan skrev:
jag tycker du ska köra på split:)

Gillar inte dom nuvarande fälgarna då dom påminner lite om tysk-stuk & de giller ja inte:P

annars ser det helt klockrent ut:D hoppas chassit och lederna håller nu, har för mig att dom inte gillar kraft?tongue
//Schruttan

Tysk-stuk kan vara det bästa som finns men jag vet att inte många delar min åsikt..

Jag har faktiskt ingen egen erfarenhet av om dom gillar kraft eller inte men jag ska ta reda på det och lovar att återkomma när jag vet mer tongue

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

56 Inlägg
31 juli 2008
#109
Behåll dina azev om du inte köper OZ wink , Brett ska d va iaf tongue annars har ju BBS ett antal sjukt fräscha fälgar som passar klockrent på E36. Kanske inte just dessa men jag gillar stuket på bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33696/417035_kvqprl.jpg

Hoppas att du får liv i motorn snart, så man får se riktiga bilar även i KBA wink

//Christoffer
Senast redigerat av BrorssoN (31 juli 2008)


473 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#110
Försöker få intercoolern att passa även när fronten är monterad..
Eller snarare försöker få fronten att passa när intercoolern är monterad big_smile
Ganska så ont om plats plus att ic'n hänger ca 1cm nedanför fronten och det går inte att montera den högre upp...
Kul om man kör på en hare eller nått sen...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/430361_nk4f0k.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/430366_6bnixw.jpg

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

vinnarskalle!
907 Inlägg
14 augusti 2008
#111
Häftigt projekt! Men skulle inte du vara klar i mars/april nån gång? wink Hoppas du hinner ta en provtur innan sommaren är slut iaf.


473 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#112
Casy skrev:
Häftigt projekt! Men skulle inte du vara klar i mars/april nån gång? wink Hoppas du hinner ta en provtur innan sommaren är slut iaf.

Haha joo ehh... big_smile
De blev inte så helt enkelt.
Har haft mycke annat för mig och orkar inte stressa.
Men det börjar närma sig iaf tongue

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

473 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
#113
Har fått rören från svetsning.
Måste dock göra om vissa delar och kapa lite i fram balken.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/431195_fqqr8i.jpg

Glömde helt av att balken va där när jag mallade tryckrören tongue
Men de går o lösa

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/431196_ftkfpl.jpg

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

1 867 Inlägg
15 augusti 2008
#114
Whoho! Nu börjar det hända saker ju. Balken löser du ju lätt med vinkelslipen, eller behöver jag komma bort och göra det åt dig? tongue

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

473 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
#115
Koop skrev:
Whoho! Nu börjar det hända saker ju. Balken löser du ju lätt med vinkelslipen, eller behöver jag komma bort och göra det åt dig? tongue

Du är välkommen.
Du kan få fixa resten också om du vill big_smile

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

1 867 Inlägg
15 augusti 2008
#116
Haha, jag kan lösa det mesta om du vill, bara det innefattar kapande och allmän carnage tongue

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

473 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#117
Har svetsat ihop hela trycksystemet från kompressorn till Intercoolern och ska svetsa resten från Intercoolern till insuget idag.
Var inte helt lätt att få allt a få plats i fronten vilket det inte gjorde heller utan jag var tvungen att modda en del för att det skulle funka.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/462019_uvh951.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/462022_t4kaci.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/462023_euocsr.jpg

Ska förmodligen försöka få igång den på torsdag och då kommer även film på första starten.
Senast redigerat av CooperVickis (16 september 2008)

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

1 867 Inlägg
17 september 2008
#118
Hoho nu börjar den se ut som min front runt rören du wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/13149/463078_i6ctq7.jpg

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 867 Inlägg
21 september 2008
#119
Blev det nån uppstart eller?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

473 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
#120
Hehe aa den går som ett skott big_smile
Men konstigt nog så laddar den inte mer änm 0,6 :S
Enligt mina uträkningar så borde den ladda mellan 1 - 1,4 Bar
Jag har drevat den så att den ska varva 53.000rpm vid 7.000rpm vilket är maxvarv på både bilen och kompressorn.
För tillfället ligger bilens varvstopp på 6.500 men det ska höjas till 7.000.
Men vid 6.500 på bilen så får jag bara ca 0,6 bar i laddtryck vilket är konstigt som..fan..
Någon som har något förslag på vad det kan vara som orsakar detta?

Hade hoppats på 1,3 bar men samtidigt räknat med att remmen kan slira lite och då säkna laddtrycket till ca 1 bar.

Hjälp någon?   big_smile
Senast redigerat av CooperVickis (25 september 2008)

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4


Sök