Såhär såg den ut när den kom till sverige.
Powermeet i Sisjön
Detta projektet har egentligen hållt på över ett år men har inte orkat göra någon projekt tråd.
Importerade bilen hösten 2006 för att jag skulle göra ett projekt i skolan(komressor konvertering).
Fick spons av ScramAB i Göteborg.
Projektet gick bra allt funkade som de skulle.
Körde då med ett 0,5 bar.
Men han inte äns sluta skolan innan en kolv gick och jag fick ställa bilen.
Lyfte ur motorn på scram och ställde bilen i ett förvarings garage.
Sen efter det har jag velat fram och tillbaka med vad jag vill göra med bilen.
Vill ju ha mer kraft men hur mycket?
Men nu har jag äntligen bestämt mig och beställt delar så jag kan bygga ihop skiten:D
Så jag beställde stakar från Motornord.
Men fortsatte att vela efter det ändå, till nu.
Tanken är att det ska landa på mellan 400 - 500 hk när det är klart.
Ska dreva upp kompressorn till ca 1bar.
Har beställt:Har fått allt äntligen ^^
Har fått:Smidda kolvar (ross)
EvilPower 3" - 4"
Alu Svänghjul (Fidanza)
Koppling (F1 Racing STAGE 3)
Kammar (Schmiedmann)
Stakar (Motornord)
Grenrör (Schmiedmann)
Shortshift (Schmiedmann)
Intercooler (Schmiedmann)
330 E46 Bromsok (beg från Schmiedmann)
Racing brake discs front set 325X25MM ventilated with holes Zimmermann (Schmiedmann)
Racing brake discs rear set 280X10MM solid with holes Zimmermann (Schmiedmann)
Racing brake pads front EBC red stuff (for race and extreme driving) (Schmiedmann)
Racing brake hose set Fischer Stahlflex front/rear (Schmedmann)
M3 Krängningshämmare.
Jag ska försöka bli klar innan Elmia.
Det kommer bli en aning stressigt men de kan gå
Måste mappa bilen på Schmiedmann i Danmark och besiktiga den också...