3378
Sök

Demontera original enhet på mondeo

26 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
Undrar om någon har något trick för att demontera cd-enheten på en Mondeo-98?
Jag har testat med 4 små spårmejslar, 2 gem, gem & spårmejslar, demonterat mittkonsoll men inget fungerar.

Det skall egentligen användas en "Ford - Specialnyckel" men dom vill inte hjälpa mig på Hedbergs Bil i hbg så nu börjar jag bli smått irriterad på detta.

//   Dwarf
Senast redigerat av Dwarf-Lord (13 januari 2008)

210 Inlägg
14 januari 2008
Hallå !
Vi har använt oss av 4 st stålspikar !........Det funkar men man får lite ont i fingrarna ! wink

Noiseprojekt
14 januari 2008
Dwarf-Lord skrev:
Undrar om någon har något trick för att demontera cd-enheten på en Mondeo-98?
Jag har testat med 4 små spårmejslar, 2 gem, gem & spårmejslar, demonterat mittkonsoll men inget fungerar.

Det skall egentligen användas en "Ford - Specialnyckel" men dom vill inte hjälpa mig på Hedbergs Bil i hbg så nu börjar jag bli smått irriterad på detta.

//   Dwarf

Är inte det vanliga standardnycklar som ser ut som U?
Dom finns på biltema för en spottstyver om jag inte minns fel

1 863 Inlägg
14 januari 2008
Biltema har såna verktyg du behöver, tror dom kostar typ 15 spänn. Annars är det bara att åka till din närmaste bilradiohandlare så fixar dom det åt dig.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

26 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
666_Beast skrev:
Biltema har såna verktyg du behöver, tror dom kostar typ 15 spänn. Annars är det bara att åka till din närmaste bilradiohandlare så fixar dom det åt dig.

16,90kr för 2stk U-nycklar....

Men jag får fortfarande inte loss den...

Hedbergs (Ford) i HBG är inte behjälpliga vad avser demontering eftersom jag inte köper en stereo hos dom och låter dom koppla in den...

Får testa mer inatt...

Äntligen lossnade den....

Inte så konstigt att den inte ville ut... Kablarna satt fast....
Senast redigerat av Dwarf-Lord (16 januari 2008)

Sök