Som vissa vet här inne så har jag varit väldigt intresserad av att köpa bil, jag har nu bestämmt mig och allt verkar vara bra. Men nu vet jag inte vilken bank jag ska välja, vilken har minst ränta osv? Jag har fixat ihop pengarna som man ska betala första gången man köper bilen, jag skulle gärna vilja ha hjälp med det om det går bra
//Sexy_d
Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
Är du en 'god' arbetare och ansluten till valfritt fackförbund inom LO så kan du ta ett medlemslån genom Swedbank. Lite lägre ränta än vanliga lån, +att ditt fackförbund betalar räntekostnaden vid arbetslöshet osv osv. Krävs ingen säkerhet och skulden försvinner om du/ någon annan skulle lyckas med nåt väldigt olämpligt.
Asså lite rykte n jag hört är att man måste vara medlem i 6 månader på ett fack för att kunna ta lån eller nått liknande. Är det sant? Isåfall så här ligger det till, 6 månader går ut i april och jag har hittat en väldigt fin BMW E46 M3 som jag gärna skulle vilja ha. Men finns det inte nått chans att köra utan eller på nått sätt snacka med försäljaren och låta bilen vara tills typ 2-3 april då allt är klart och jag kan ta ett lån?
Lite tips om det dära skulle inte skada. Och ja tackar för länkarna du postade
Tack
Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
Menar du att be försäljaren hålla en bil för flera hundra tusen i ett par månader? Det lär han ju knappast göra hehe...men medlemslån e kanon, har man inte bilen som säkerhet, kan man byta bil bäst man vill, eller sälja skiten o köpa en tv, en resa, vad du vill
Lysande. Antar att du har provat alla tre efter dina djupt ingående analyser? Jag har haft Nordea i 10 år och är väldigt nöjd med service och funktionalitet på internetbank osv.
oftast kan du mycket lägre ränta på billån hos säljaren om det är en firma. mitt medlemslån hos Swedbank var dyrt som fan och räntan höjdes varje månad. Nu har jag Ica banken, mest för att jag är anställd inom Ica och får ränterabatt.