3104
Sök

Billiga VS. Dyra Lambo dörrar

Jeep Tom
276 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Satt lite o kikade på universar lambo kit på ebay.de och såg att det fanns till riktigt fina priser. Utförandena skiljer sig lite från modell till modell men är ju i regel rätt så lika.

Men jag skulle vilja veta vad är det direkt för skillnad på ett par billiga gångjärn för 3000kr samt ett par för över 15oookr? Får man vad man betalar för eller duger ett par billiga universar gångjärn nästan lika långt som några mycket dyrare? Är det något speciellt man bör tänka på vid inköp av lambo kit?

Tacksam för alla tips big_smile

Feeling free to do my own thing

12 086 Inlägg
14 januari 2008
Toleranser, svetsar och materialkvalite. Det är de som skiljer.

4 767 Inlägg
14 januari 2008
JapMax skrev:
Toleranser, svetsar och materialkvalite. Det är de som skiljer.

Otroligt viktiga faktorer detta ska tilläggas.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 072 Inlägg
14 januari 2008
kolvarna har en tendens att gå sönder på den billiga varianten. Lite jobbigt att lyfta upp dörren själv varje gång smile Men de går ju att byta om inte annat..

1 231 Inlägg
14 januari 2008
sååå jävla lätt går dom la inte sönder ? finns la dyra saker som oxå kan gå sönder , beror ju på om man har tur eller inte , sen kanske det är lite svårare för dom dyrare att gå sönder kanske eftersom det är bättre material.

men du kan köpa 5st billiga till 1dyr ...

1 311 Inlägg
14 januari 2008
har svårt att tro att materialkvaliteten kan göra så det havererar om inte det är väldigt sprött alu, antar att det är vanligt svartstål? svetsfogarna kan man ju undersöka innan man monterar och bättra på om det mot all förmodan skulle se förjävligt ut... dämpare finns det troligtvis på biltema för nån hundring! jag säger go for it!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

3 235 Inlägg
14 januari 2008
jeep_tom skrev:
Satt lite o kikade på universar lambo kit på ebay.de och såg att det fanns till riktigt fina priser. Utförandena skiljer sig lite från modell till modell men är ju i regel rätt så lika.

Men jag skulle vilja veta vad är det direkt för skillnad på ett par billiga gångjärn för 3000kr samt ett par för över 15oookr? Får man vad man betalar för eller duger ett par billiga universar gångjärn nästan lika långt som några mycket dyrare? Är det något speciellt man bör tänka på vid inköp av lambo kit?

Tacksam för alla tips big_smile

Har du möjlighet att lägga länken till sidan?

E oxå sugen på sådana dörrar...

Tack!smile

139 Inlägg
14 januari 2008
jag hade ett av de "billigaste" på min bil i 3 år. bytta aldrig kolvar.. vet dock 2 personer som kör Lsd:s gångjärn för 15-20 000:- per kit som har fått byta 1 gång om året...

ända fördelen jag ser är att Lsd:s gångjärn rostar inte ich har en finare finish

Akay!

Jeep Tom
276 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Hmmm blir nog att köpa billiga då. Svetsar och sådant skit är ju ingen problem att bättra på om det behövs och nya cylindrar borde inte vara nått probs att få tag i den dagen de är utslitna big_smile

engolf:
Gå ut på www.ebay.de och sök på "lambo doors" ?

Feeling free to do my own thing

1 231 Inlägg
15 januari 2008
fanns någon som sålde billiga sådana på blocket om jag inte minns fel ....

Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 januari 2008
här har du billiga big_smile

http://www.blocket.se/vi/14668696.htm?ca=17_s

finns det nån som har sånt på en 740 på alla fyra dörrar ?? cool

594 Inlägg
15 januari 2008
Jag har monterat den billigare lambo dörrar och jag har inte haft några problem.
Jag köper hellre billiga varianten än den dyre för skulle dom gå sönder så gråter man inte floder för dom e ju billiga så då kan man köpa ett nytt kit i så fall

Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER

1 Inlägg
15 januari 2008
Hej läste ditt medelande om lambo dörrar.Kan säga det att det är en jädra skilnad på infästningen på billigt jämfört med dyrt har ett par själv på min bil.Dörren blir ganska vinglig med dom billiga gångjärnen.Sen har du besiktningen dom dyra iallafall dom på min bil är besiktnings godkända vet ej hur det är med dom billiga men det är ju värt att kolla om du tänker besikta med dom.big_smile

1 311 Inlägg
15 januari 2008
L-G skrev:
Hej läste ditt medelande om lambo dörrar.Kan säga det att det är en jädra skilnad på infästningen på billigt jämfört med dyrt har ett par själv på min bil.Dörren blir ganska vinglig med dom billiga gångjärnen.Sen har du besiktningen dom dyra iallafall dom på min bil är besiktnings godkända vet ej hur det är med dom billiga men det är ju värt att kolla om du tänker besikta med dom.big_smile

finns det regler för hur man måste öppna dörrar också? tar gärna en paragraf om du har till hands =P

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

283 Inlägg
15 januari 2008
L-G skrev:

Tror knappt det finns nån lag på hur man öppnar dörrarna när det inte ens finns nån lag (har jag för mig) på att man ska ha dörrar tongue

1 396 Inlägg
15 januari 2008
Corpze skrev:
L-G skrev:

finns det regler för hur man måste öppna dörrar också? tar gärna en paragraf om du har till hands =P

Är la nåt med att det blir svårt att öppna om man voltar...

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

283 Inlägg
15 januari 2008
NiclasT skrev:
Corpze skrev:
L-G skrev:

Är la nåt med att det blir svårt att öppna om man voltar...

Men om man voltar i en Lamborghini då? de e ju samma sak...eller en merca måsvinge smile visserligen e lambon typad me sånna dörrar antar jag men...a jag vet inte

16 Inlägg
17 februari 2008
tjo!

angående besiktining med lambo dörrar. e dom inte "godkända" går dom inte genom. rök själv på det i fredags. så det var hem och byta tebax till orginal igen hmm .. men tar typ 1 timme max att byta så det är det väll värt kan jag tycka smile ..

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
17 februari 2008
badder_ skrev:
jag hade ett av de "billigaste" på min bil i 3 år. bytta aldrig kolvar.. vet dock 2 personer som kör Lsd:s gångjärn för 15-20 000:- per kit som har fått byta 1 gång om året...

ända fördelen jag ser är att Lsd:s gångjärn rostar inte ich har en finare finish

gick din igenom besikningen med lambodörrar? elelr fick d ta bort dom?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
17 februari 2008
franzj skrev:
tjo!

angående besiktining med lambo dörrar. e dom inte "godkända" går dom inte genom. rök själv på det i fredags. så det var hem och byta tebax till orginal igen hmm .. men tar typ 1 timme max att byta så det är det väll värt kan jag tycka smile ..

Har LSD dörrar men dom gick inte heller igenom.. Effterosm de räknas som effekt byte måste man typ typa om bilen sad

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

Sök