Hm...Nu minns ja inte redigt hur jag luftade slaven på min E30 när den gav upp efter en kall natt, men jag minns jag rätt så lossade jag slaven från lådan o pumpade vätskan "baklänges" så att säg, dvs jag motionerade slaven. När de väl blev tryck i grejerna, så satte jag slaven mellan lyft o en balk o sedan bad jag en kompis trycka ner kopplingen tills cylindern började lyfta bilen, då öppnade jag nippeln fort o stängde lika fort. Upprepade typ 10 gånger o klart. Minns dock inte om jag lät slaven suga olja via nippeln eller ej....
Ett fulmek kan kanske vara att demontera slaven, sätta den så den får jobba mot en rejäl massa (tex bilens tyngd), på så vis får slaven samma arbetsförhållande som ett bromsok o då borde man kunna lufta på samma sätt...Belasta slaven inte alltför mycket för det är inget bromsok...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure