3454
Sök

Nissan skyline, Styrningen.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Jag har blivit jävligt sugen på en nissan skyline. Och sitter här och kollar runt lite över allt och ser att dom är bara högerstyrda... stämmer det att den finns BARA i höger ? eller finns det i någon vänster, Eller kan man bygga om själv?
Har sett en del supra i vänsterstyrd, är dom byggda så ifrån början eller är det någon som har efterbyggt ?

MVH

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Blivande servicetekniker
117 Inlägg
16 januari 2008
Om du är orolig över högerstryningen så är det inget att oroa sig för. Och att konventera en är dyrt. Du vänjer dig jävligt fort vid att den är högerstyrd. Gäller bara att tänka lite i början.

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!

355 Inlägg
16 januari 2008
Alla Skylines såldes högerstyrda men den finns väl nåra ex som är ombyggda.. Supra såldes som både höger å vänster styrda!

757 Inlägg
16 januari 2008
tror de finns nån skyline som är vänsterstyrd men inte orginal om jag inte missminner helt galet från nån gamal tråd häe,
samma om jag inte missminner mig så kynde man ta en maxxima panel när man byggde om. dock inget jag kan bekräfta.

211 Inlägg
16 januari 2008
Du behöver inte oroa dej för att sitta på höger sidan (right side wink ) Tar kanske 2 växlingar så har du lärt dig smile Bygg för gudsskull inte om en till v-styrning, blir aldrig bra..
Fanns några vänster styrda (ombyggda). Lägg dom pengarna det kostar på motor eller väghållningen istället smile

7 120 Inlägg
16 januari 2008
Skyline såldes endast som högerstyrd.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
16 januari 2008
Björck eller vad han heter den duktige volvo trimmaren byggde ju om sin supra från felsida till rätt sida smile Det vore rätt coolt att komma i en skyline med ratten på rätt sida tycker jag..

Bmw osv..

12 086 Inlägg
16 januari 2008
Lanjin skrev:
tror de finns nån skyline som är vänsterstyrd men inte orginal om jag inte missminner helt galet från nån gamal tråd häe,
samma om jag inte missminner mig så kynde man ta en maxxima panel när man byggde om. dock inget jag kan bekräfta.

Maxima är bra skit wink

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Okej okej , tackar big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
En fråga, (fattade inte) vad är Maxxima för någonting? smile Menar ni modellen ? tongue skulle den passa i en skyline , är det samma former och sånt ?
Senast redigerat av ExXtr3me (16 januari 2008)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

355 Inlägg
16 januari 2008
Nissan Maxima:) En bil modell:D

Drifttekniker VA
580 Inlägg
16 januari 2008
Finns ett företag i Dubai som bygger om skylines till vänsterstyrt. Vet om en norsk kille som fick sin ombyggd där. Skylinen fick göra en liten omväg från båtturen bara. Var jäkligt dyrt tror det kosta 100 000:- att få det gjort.
Senast redigerat av Lalla78 (16 januari 2008)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
RedEyeMS3 skrev:
Nissan Maxima:) En bil modell:D

aaa , tänkte på det tongue hade tydligen rätt tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

1 878 Inlägg
17 januari 2008
PB-Z bygger om högerstyrda skylines till Vänsterstyrda, kostar det så smakar det oxå!

mitt förslag: köp en skyline och ta jobb som postman o lär dig köra högerstyrt smile

Forummoderator
26 418 Inlägg
17 januari 2008
Frozen1985 skrev:
PB-Z bygger om högerstyrda skylines till Vänsterstyrda, kostar det så smakar det oxå!

mitt förslag: köp en skyline och ta jobb som postman o lär dig köra högerstyrt smile

Brevbärare heter det väl..? tongue Står så i mina anställningspapper i alla fall big_smile
Nej..hur som helst. Att köra på "fel" sida lär man sig fort som sjutton. Som tidigare
säger så efter två växlingar så sitter det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 767 Inlägg
17 januari 2008
En skyline ska ju vara högerstyrd, annars är det ingen riktig skyline smile

Det går som sagt jättefort att lära sej.. har heller inga problem att växla mellan mina bilar. Ända jag gör fel på ibland är att jag slår på vindrutetorkarna när jag ska blinka.. big_smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

203 Inlägg
17 januari 2008
Enda nackdelen är väll omkörningar egentligen, man måste nästan ha en passagerare med sig för att vara säker ;P
Tror inte det är några som helst problem att lära sig högerstyrt, bara fräckare ju, ovanligt!

4 767 Inlägg
17 januari 2008
JoQ skrev:
Enda nackdelen är väll omkörningar egentligen, man måste nästan ha en passagerare med sig för att vara säker ;P
Tror inte det är några som helst problem att lära sig högerstyrt, bara fräckare ju, ovanligt!

Jag tittar på insidan, funkar bra det med. Sen med tillräkligt med effekt så hinner man roll big_smile yikes

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
17 januari 2008
jag har en tendens till att göra samma misstag i min saab... har alltid kört vänsterstyrt och ändå så gör jag det misstaget. dessutom när man ska köra spolingen så flashar man med helljuset... riktigt opoppis. stabil minnesbank man har wink

Erick skrev:
En skyline ska ju vara högerstyrd, annars är det ingen riktig skyline smile

Det går som sagt jättefort att lära sej.. har heller inga problem att växla mellan mina bilar. Ända jag gör fel på ibland är att jag slår på vindrutetorkarna när jag ska blinka.. big_smile

Mvh
Erick

Golle
448 Inlägg
17 januari 2008
Som många sagt redan, inga som helst problem med högerstyrt. Efter en halvtimme sitter det smile

James May: In other news.... I've fitted a fan!

Sök