Stadigare bottendelar med smidda vevstakar, stadiga kolvar (9000/900).
Snålare.
Sput som man inte verkar behöva byta om man ska trimma till 5-600hk.
Man behöver inte byta kolvar och stakar om man ska ha över 300 hk som på tex volvo 850
Även veven är smidd, som en upplysning.
Några av argumenten varför välja saab före volvo om man ska trimma.
Såg att bilen redan är steg3 kittad, men om du mot förmodan vill gå högre så klarar motorn det med GOOOODA marginaler
Du får garanterat mer körglädje i en 9000Turbo än en gammal 740.
Hade valet varit mellan S60R och en 93 Aero så hade jag tagit S60n
Senast redigerat av Hammarslag (17 januari 2008)
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed