2837
Sök

Jönssonligan jänkaren

1 062 Inlägg
3 november 2012
crescentcompact skrev:
Senaste registrerade ägaren är fortfarande Tonefilm, Lidingö (1994) så den kan inte vara såld till SF.

/Fredrik

Såg det. Kan ha sin förklaring. Ska som sagt luska vidare.

"You Go, we go!"

33 Inlägg
3 november 2012
Senaste besiktningen var uppe i dalarna också.

Forummoderator
26 390 Inlägg
4 november 2012
Lite offtopic men jag hade inte tackat nej till den svart-vita 240:in från första filmen heller..hehe..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 062 Inlägg
4 november 2012
Mack skrev:
Lite offtopic men jag hade inte tackat nej till den svart-vita 240:in från första filmen heller..hehe..

Enlig infon jag fick så är den såld rätt nyligen till en privatperson i Stockholm.

"You Go, we go!"

Forummoderator
26 390 Inlägg
4 november 2012
TLO skrev:
Mack skrev:

Enlig infon jag fick så är den såld rätt nyligen till en privatperson i Stockholm.

Den lyckosten i så fall..

1 265 Inlägg
4 november 2012
Skulle va kul att ha ett museeum med alla svenska filmbilar, nånstans i sverige

406 Inlägg
4 november 2012
De uppgifterna som vissa anger om att den ej lämnat Stockholm och stått helt still sedan den var nere på Elmia 2009 verkar ju inte vara direkt trovärdiga, med tanke på att den var besiktigad och godkänd 2011-09-01 i Vansbro, Dalarna.
Sedan låter det väl lite speciellt att den skulle vara såld, med tanke på att Tonefilm fortfarande äger den, och har gjort sedan 1989.

1 062 Inlägg
5 november 2012
Karlie skrev:
De uppgifterna som vissa anger om att den ej lämnat Stockholm och stått helt still sedan den var nere på Elmia 2009 verkar ju inte vara direkt trovärdiga, med tanke på att den var besiktigad och godkänd 2011-09-01 i Vansbro, Dalarna.
Sedan låter det väl lite speciellt att den skulle vara såld, med tanke på att Tonefilm fortfarande äger den, och har gjort sedan 1989.

Som sagt finns en del kvar att luska i. Det jag återgav var den info jag fick där den befunnit sig fram till för 2 år sedan. Den kan med andra ord utan några som helst problem stått stilla sedan Elmia fram till 2010-11 eller hur? Eller du kanske har andra uppgifter?

Tonefilm ägare sedan 1994 på pappret om du kollar, och den har vart skriven på 12 st "ägare" under åren. Tonefilm har dessutom genomgått lite omorganisationer och minst ett namnbyte.

Det verkar ju som det var i den vändan den skall ha "sålts" sista gången dvs runt 2010, den isåfall har hamnat i Dalarna av någon anledning, ev att det är någon där som skall fixa till den?
Senast redigerat av TLO (5 november 2012)

"You Go, we go!"

406 Inlägg
5 november 2012
TLO skrev:
Tonefilm ägare sedan 1994 på pappret om du kollar, och den har vart skriven på 12 st "ägare" under åren. Tonefilm har dessutom genomgått lite omorganisationer och minst ett namnbyte.

Det verkar ju som det var i den vändan den skall ha "sålts" sista gången dvs runt 2010, den isåfall har hamnat i Dalarna av någon anledning, ev att det är någon där som skall fixa till den?

Då du skrev att det var dagsfärska uppgifter så tolkade jag det som just det. Men absolut, då kan den mycket väl ha stått något år innan den nu blev fixad och besiktigad förra året.

Tonefilm har ägt bilen sedan 1989, därinnan Moviemakers Syd som ägde den mellan 87-89.

Men det är väl ganska irrelevant nu i alla fall, det som hade varit roligt vore ju att veta hur den mår i dagsläget. Hade varit roligt och se den användas framöver istället för att bara stå och vara bortglömd. smile

1 265 Inlägg
5 november 2012
Montro vem som har den skulle gärna ge 20papp för den så länge den inte är helt slut

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
5 november 2012
joakim89 skrev:
Montro vem som har den skulle gärna ge 20papp för den så länge den inte är helt slut

20 papp för DNH350 ? roll

"My drinkingteam has a racingproblem"

1 062 Inlägg
5 november 2012
Har idag varit i kontakt med Tonefilm.

Talade med deras VD som kort uppgav att de äger bilen, och att de inte har för avsikt att sälja den. De har den sparad inför eventuella framtida inspelningar av jönssonligefilmer, vilket de inte vet kommer ske eller inte.

Samtalet vart mycket kort då jag upplevde att de fått frågan om att sälja många gånger och är duktigt trötta på alla som ringer dem om bilen tyvärr. Ingen info om bilens status eller vart den finns nu tyvärr.

"You Go, we go!"

Evildan
5 november 2012
REG-SKYLTEN skrev:
joakim89 skrev:

Är det Röda Korset som äger DNH350 numera? för dom sysslar med välgörenhet och då kanske kanske den går att få lös för ynka 20k big_smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
5 november 2012
joakim89 skrev:

Mellan 50 och 100 kanske!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 062 Inlägg
5 november 2012
Bilvärdet är nog lågt, men kultvärdet enormt!

"You Go, we go!"

1 004 Inlägg
5 november 2012
Skulle nog gissa på 150k +/-   ..
Mestadels för just kultvärdet smile
Senast redigerat av REG-SKYLTEN (5 november 2012)

Bärs!
3 456 Inlägg
5 november 2012
REG-SKYLTEN skrev:
joakim89 skrev:

http://blog.hubspot.com/Portals/249/images/facebook-thumb_searchv2.jpg

Garaget.org peakade 2008.

Forummoderator
26 390 Inlägg
5 november 2012
TLO skrev:

Talade med deras VD som kort uppgav att de äger bilen, och att de inte har för avsikt att sälja den. De har den sparad inför eventuella framtida inspelningar av jönssonligefilmer, vilket de inte vet kommer ske eller inte.

Samtalet vart mycket kort då jag upplevde att de fått frågan om att sälja många gånger och är duktigt trötta på alla som ringer dem om bilen tyvärr. Ingen info om bilens status eller vart den finns nu tyvärr.

Trevligt i alla fall att du tog dig tid och pratade med dem såklart!

1 004 Inlägg
5 november 2012
Evildan skrev:
Är det Röda Korset som äger DNH350 numera? för dom sysslar med välgörenhet och då kanske kanske den går att få lös för ynka 20k big_smile

big_smile big_smile

1 004 Inlägg
5 november 2012
Mack skrev:
TLO skrev:

Trevligt i alla fall att du tog dig tid och pratade med dem såklart!

Jepp, Bra initiativ! Vi får försöka forska vidare helt enkelt..

Sök