3333
Sök

stereo problem i focus.

2 600 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
hej skulle kolla några panel lampor och plockade bort stereon. sen när jag ska sätta ditt den igen så måste man mata in en kod tongue det kostiga är att men ta bort siffro panelen som stöld skydd och när vi köpte den så va det bara den som va koden tydligen men nu så märker vi att så va inte fallet hmm  och ingen kod ha vi nån som vet om det kostar att ta reda på koden hoss ford?

gör som jag kör gubba racer=)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 januari 2008
Brukar vara ett par hundra...

2 600 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
ok =/ va så pass ändå.

26 Inlägg
19 januari 2008
Bara att kontakta närmaste ford-handlare...

Dom skickar ett mail till Ford-England och 2 dagar senare kräver dom en räkning på 299kr för att du skall få koden....

Så var det för mig på Ford-HBG iaf...

2 600 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
ändå rätt dyrt för en kod =/ tycker jag är ju ingen värsting stereo tongue

Hamster
817 Inlägg
20 januari 2008
Koden brukar stå i manualen för stereon när det är original monterat.
Annars brukar det gå att vända sig till närmsta ford handlare och be dom plocka fram koden. Innan har dom gjort det gratis mot att man kan bevisa att det är du som är ägaren av bilen och att stereon  har suttit där från början (sen bilen var ny).

2 600 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
ska höra me ford imon va det kostar tongue tyvärr får man inte koden me till stereon tycker att det är väldigt dåligt. man tappar ju koden om man bytter batteri och så me ju. och då måste man ha koden ju .

2 Inlägg
7 mars 2008
Jag hade samma problem. Det cirkulerar olika "kod"-kalkylatorer på nätet där man knappar in sitt serienummer (står på stereon) och får tillbaka en kod. Det funkade för mig.

SQ
1 343 Inlägg
7 mars 2008
skumt, ja hade ingen kod, gick in å dom tog fram den på par minuter till mig.. de kostade inget ..:S

Ljudnörd!

2 600 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
pappa va och gjorde det me och fick den gratis så det var bra smile

Sök