ingen som vet om m90 lådan och en 260/262 e ungeför lika stor så man kan utgå ifrån en m90 lådan o bygga kardantunnel med mera? sen slänga i en 260/262 iframtiden
Bakvagnen sitter lite smått provosoriskt på plats för att kunna se hur fjädrar och så skall kunna fästas, kabelhärvan börjar komma ihop sig och ett försök till grill har påbörjats. Åhberg var själv i garaget igår men enligt rykten så skall framvagnen vara på g.
Framvagnsbalken med motorfästen sitter på plats men skall dock längre ner och ev. längre fram. Vi ska tillverka någon form av distans av plattjärn eller liknande.
Fjädertornen kommer hamna rätt så långt upp och vi kommer få göra special tillverkning för att fästa dom i toppen. Vi har skurit upp ena skärmen och kollat på breddning fram lite halvsnabbt och diskuterat om att ev. använda m90 ändå.
Vi stoppade ner motorn i fästena och skar ut lite mer i golv och vägg för att kolla hur allt hamnar osv. TIGHT, riktigt tight kommer det att bli om utrymme för fötterna.
På måndag skall även kontakt med SFRO upprättas, vi tänkte det är lika bra att göra det innan vi kommer för långt så man slipper göra om en massa skit sedan. Kanske man även kan få lite tips och så om saker och ting.....
Jaja, nog snackat vi ska dit imorgon igen och pilla. Ha att
Borde inte opel corsas bakskärmar passa som breddning på den här lilla bilen.. Då får ni ju lite bmw e30 m3 stuk på den..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Borde inte opel corsas bakskärmar passa som breddning på den här lilla bilen.. Då får ni ju lite bmw e30 m3 stuk på den..
Där sa du något, det kanske man kan fundera lite på. Det är dock inte dom här skärmarna vi skall använda, vi har ett par andra vi ska hämta någon dag så vi bara provade lite Det är ungefär 12 cm på varje sida som behöver breddas där bak
härgit att det går framåt, blir ju så jäkla grym bil!
Tackar Jo, just nu går det rätt så bra. Ska ta kontakt med sfro på måndag och försöka få dom och komma och kolla lite sen får man väl se om dom tycker vi har kommit lika långt
Har nu varit i kontakt med SFRO och det ska nog gå att få igenom med en orginal turbo motor på 136hk. Tog lite prisuppgifter på vad det skulle kosta om dom ska komma och kolla på besten och ge synpunkter och tips och vad jag räknade på så skulle det gå på ungefär 1000kr. Men skall försöka fixa någon som bor lite närmare...
Har nu varit i kontakt med SFRO och det ska nog gå att få igenom med en orginal turbo motor på 136hk. Tog lite prisuppgifter på vad det skulle kosta om dom ska komma och kolla på besten och ge synpunkter och tips och vad jag räknade på så skulle det gå på ungefär 1000kr. Men skall försöka fixa någon som bor lite närmare...