3583
Sök

Bil utan hasplåt, med öppet filter?

136 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Tjena tänkte höra en sak bara.. Det gäller min a4. Funderar på att sätta öppet filter kit från bsr i den. Men sen har den ju ingen hasplåt. Tror ni det är lugnt eller kommer det upp massa skit in där?

De Säger Vi Hej!

Forummoderator
26 363 Inlägg
20 januari 2008
MaZzej skrev:
Tjena tänkte höra en sak bara.. Det gäller min a4. Funderar på att sätta öppet filter kit från bsr i den. Men sen har den ju ingen hasplåt. Tror ni det är lugnt eller kommer det upp massa skit in där?

Hasplåten skyddar såklart från damm och smuts på sommaren och snö och is på vintern, men jag tror inte du behöver oroa dig. Jag tappade min hasplåt jag *host* och vad man kan se är vart snön "tar vägen", och så länge det inte hamnar kring remmarna så är det nog lugnt.
Men en hasplåt är rätt bra att ha. Folk säger att jag ska strunta i att skaffa en ny för
dom går bara sönder men det kändes ändå som att den gjorde som nån nytta faktiskt.

Köper du från bsr följer det väl med en avskiljare dessutom? Inte bara varmluft den
håller filtret ifrån..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

136 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
hmm aha trodde det bara var mot varmluft tongue hmm aa hasplåt är inte fel måste ju ryka upp en del från vägen hmm

De Säger Vi Hej!

136 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Jo nu har jag beställt och fått hem open air kittet från bsr big_smile Men eftersom ja inte har nån hasplåt så är d rätt skitigt. så ja tänkte  skydda lite runt om på nått sätt. Nån som har nått tips hur ja ska göra för att skydda? Den där avskärmningsplåten man fick med var inte mkt till skydd neråt..

Vad hade ni gjort om man vill skydda lite extra?

De Säger Vi Hej!

4 001 Inlägg
29 februari 2008
Sätt en plastpåse runt filtret tongue

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Dr Snuggles
956 Inlägg
29 februari 2008
kolvas skrev:

Eller vira in det i silvertejp

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Med.lem
3 759 Inlägg
29 februari 2008
Racso skrev:
kolvas skrev:

Eller vira in det i silvertejp

Sirap funkar om man inte har nån luftfilterolja :fakta & :gott

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

136 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
haha jasså sirap och plastpåsar och silvertejp is the shiit! xD tongue Neee tror inte d nån som har nått vettigare förslag? Nån slags böjbar plåt eller nån plast hmm???

De Säger Vi Hej!

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
136 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
vad är bukplast tongue

De Säger Vi Hej!

263 Inlägg
1 mars 2008
MaZzej skrev:
vad är bukplast tongue

han menar nog den "plastigare" versionen av hasplåt wink

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare

136 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
aha xD tongue Men jag tror ja vill ha något ändå där tongue Tips på material som tål värme och kan jobbas med lätt? eller vad tror ni ? hmm

De Säger Vi Hej!

The one and only
1 091 Inlägg
1 mars 2008
MaZzej skrev:
aha xD tongue Men jag tror ja vill ha något ändå där tongue Tips på material som tål värme och kan jobbas med lätt? eller vad tror ni ? hmm

1-2mm aluminium plåt kanske?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

2 911 Inlägg
1 mars 2008
Köp en värmesköld till filtret, de enda det hjälper till rent praktiskt är att hålla borta lite dynga.

Forummoderator
26 363 Inlägg
1 mars 2008
Decibel skrev:
Köp en värmesköld till filtret, de enda det hjälper till rent praktiskt är att hålla borta lite dynga.

Ehm..hade du läste hela tråden så hade du sett att han fick med en "värmesköld" med filtret..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 911 Inlägg
1 mars 2008
Ah, dumt av mig, antog att all info kom i första inlägget smile

136 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
haha tongue va tror ni?

De Säger Vi Hej!

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
1 mars 2008
Hasplåten sitter nog där av en anledning. Tror det blir mycket bättre både kylning av motorn och växellådan samt avskärmning av luftfiltret med hasplåt.

Jag hade inte kört utan iaf.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

136 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
hmm k fler?

De Säger Vi Hej!

Turbocharged
421 Inlägg
1 mars 2008
MaZzej skrev:
hmm k fler?

Du har ju redan fått det absolut bästa tipset, gör en skyddsplåt i aluminium o skruva dit under filtret.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

Sök