zzuxx skrev:
Izual skrev:
uk_850 skrev:
men bara för att man krockar så behöver det inte bero på att vi "rallygalna" 18åringar var ute och lekte o sladdade.. ibland så är underlaget inte det bästa, och då finns det inte så mycket att göra åt det..
Skyll inte på underlaget, det är ju ni som isf kört för fort för väg förhållandena.
kan jag inte riktigt hålla med om. min mamma har kört av vägen när det varit halt och hon kör sakta och lugnt. det va 8 bilar som körde av vägen på samma ställe den dagen pga halkan.
DU kör för fort för att hinna reagera hela tiden. en människa kan bara hantera en hastighet av 12km/t sen krävs det erfarenhet och träning för att kunna komma upp i runt 30km/t och jag tror ju att du kör snabbare än 30km/t när du kör.........kör inte du snabbare än du fattar då eller?
man kan inte skylla enbart på väglaget och anpassad hastighet. jag har fått sladd i 100km/t och klarat av det medans nån annan säkert sladdat av vägen i 30km/t.
Jag tror som du att folk som kört av vägen lekt eller kört för fort men min poäng är att man inte kan säga att man ska anpassa hastigheten till väglaget.
mvh Danne
Kör man av vägen så har man kört för fort.
Om inte för gällande hastighetsregler så fortare än vad antingen föraren eller bilen klarar.
Bottom line: Ingen annans fel än ens eget, även din mamma gjorde fel.
Edit:
Dessa är båda singelolyckor, båda mina...
Jag skyller enbart på mig, trots väglaget.
Senast redigerat av FireTraXX (22 maj 2009)
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.