TBOC_Razor skrev:
chrizz skrev:
Mackanol skrev:
herregud, funktionen med förstoringsglaset jämte inloggningen var mycket bättre
Jaså? Ni tycker det? Hm, vi får väl se hur fler reagerar.
Det är ju lätt ändrat. Jag är oerhört kluven faktiskt, men väldigt många har haft svårt att hitta nya sökningen, varför jag också tolkat det som sämre. Det kan dock ha att göra med att det helt enkelt är nytt, och när det väl upptäckts kanske det kan uppskattas bättre, jag vet inte.
Fler åsikter?
Prova att ha kvar knappen med förstoringsglaset i menyn men flytta upp bilden lite längre upp på knappen och skriv dit "Sök" under förstoringsglaset
Sen kan man ju ha det som Phaetoon sa med: Ha både förstoringsglaset och rutan i övre högra hörnet.
Lite alá ..*host* Gatbilar.se *host* ...men faktiskt, ordet "SÖK" under förstoringsglaset gör det tydligare och jag tycker det är snyggast att knappen ligger med de andra knapparna som ett samlat "Verktygsfält"! *tummen upp*
...att folk inte hittar nu är en vanesak som snart kommer ge med sig tror jag, ge det några veckors utvärdering, knappt 2 dagar e lite väl lite ;-)
Jag skulle även mycket väl kunna tänka mig ha ett val/genväg till ”forumets sökfunktion” tillsammans med valen; Medlem, Användarnamn, Bilar, Videoklipp under denna sökknapp (förstoringsglas).
Detta då på samma sätt som de andra valen nämligen att man först söker i fritext i
alla avdelningar, trådar mm och när man sedan fått träff förflyttats till forumets ordinarie sökfunktion... och därefter kan välja att finjustera sökningen om man inte hittat det man söker.
En begränsning på ”för många träffar” som nekar all träff på sökningen och som i sin tur ställer krav på att man måste finjustera med fler sökkriterier/begränsningar innan man kan få träff, är då helt accepterat.
En finjustering/begränsning jag dock saknar är att man inte kan välja att sortera medlemmar efter ORT (Från: xxx) ...men det kanske är på G?
Den bästa sökfunktionen jag känner till har
www.prisjakt.nu ...där deras väldigt imponerande sökfunktion söker i
ALLT samtidigt (produkter, kategorier, butiker, forum mm) och presenteras samtidigt undertill vartefter varje bokstav man skriver i sökfältet ...men den sökfunktionen kan jag förstå är lite väl omfattande och väldigt svår och tung att införa här, men kunde inte låta bli att nämna den