3096
Sök

Ta ur orginal bilstereon ur min V70 01:a ????

44 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Tja, jag har ett bekymmer. Jag skulle vilja veta hur man får ur orginal bilstereon ur en V70 av 01 årsmodell. Jag har varit och köpt en ny radioram som jag skall montera för att kunna sätta i en dvd spelare.

Från årsmodell 04 på V70 så verkar det vara två skruvar som man skall lossa på men det verkar inta vara nå skruvar på denna. Kan det stämma ? Är orginal stereon bara iskjuten i mitt konsollen ?

Vore tacksam för hjälp...annars så går nåt snart sönder roll

// Mr Peppa
Senast redigerat av MrPeppa (21 januari 2008)

Såå där jaa...stiligt värre...

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
21 januari 2008
Ta bort kåpan till vxl spaken, börja i bak-kant. Längst ner på mittkonsolen kommer nu två skruvar synas, lossa dom och dra ut mittkonsolen i underkant. Resten ser du nog hur det sitter, dock så sitter stereron fast skruvad i mittkonsolen.

Lycka till!
Mvh Adam

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

44 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
_TiNcO_ skrev:
Ta bort kåpan till vxl spaken, börja i bak-kant. Längst ner på mittkonsolen kommer nu två skruvar synas, lossa dom och dra ut mittkonsolen i underkant. Resten ser du nog hur det sitter, dock så sitter stereron fast skruvad i mittkonsolen.

Lycka till!
Mvh Adam

Om jag har förstått det hela rätt så är det lilla plastbilten som sitter längst ner på mitt konsollen du menar !? Den som sitter nedanför värmereglagekontrollen. Stämmer det ?

Mr Peppa

Såå där jaa...stiligt värre...

Sök