3386
Sök

Angående: Körningar på Meca Raceway

3 968 Inlägg
26 maj 2008
Håller med, att jag undrar också hur ni kan släppa in vissa riktigt skabbiga bilar,
som inte borde bli insläppta på parkeringen där de "finare" stylade bilarna o.s.v
skall stå.

Hoppas även få se mer bilar som kör på banan, så man får lite mer att fotografera,
lite tråkigt att det inte är så många som kör som förr, tycker personligen det var fler
som körde då.. kanske ni borde marknadsföra det ännu mer och planera på något
sätt så att även fler vanliga bilar mer än dragracingbilar o.s.v kör på banan, skulle
bli så mycket roligare för alla då... men bara förslag.. det är så som jag upplever
det iallafall.

Trevligt i övrigt att kolla på bilar på Meca tycker jag!

Fler bilutställningar vore najs typ som street xtreme festival ni haft tidigare,
dock bättre organiserat och så vidare, visst det har varit trevligt men kändes
lite tråkigt på den utställningen då jag och några kompisar ställde ut bilarna,
någon form av mer aktivitet på sån bilutställning.

Sen är det alltid kul att ni exempelvis tidigare lockat med drifting då nån/några
körde på en av parkeringarna inom inhängnat område med - vilket lockade en
hel del folk... mer sånt och andra nya aktiviteter så det inte är samma sak
år efter år.. förändringar på alla möjliga sätt och vis är aldrig fel cool

Nu är detta inte klagomål men bara min uppfattning och förslag/tips o.s.v smile

1 827 Inlägg
26 maj 2008
MRVECTRA_T skrev:
Hej Marcus Eisenhut. Klart ni är välkommna men jag ska kolla upp
detta så det inte händer igen. Men fortfarande undrar vi varför inte
de bilar som kommer på onsdagar, torsdagar och söndagsträffen
inte kommer till banan o tittar/kör/ställer ut, visst många kommer men
långt ifrån alla.

Som sagt, inte jag själv som var där, så jag kan ju inte garantera att det verkligen gick till på det sättet. Och jag kan jag tyvärr inte heller svara på varför folk inte dyker upp, har man intresset av att köra rakt fram så är det otroligt konstigt att dom inte kommer.

Hade det varit koner hela vägen fram till mål kan du räkna med att jag varit där varje onsdag. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

21 Inlägg
26 maj 2008
Eisenhut skrev:
Hade det varit koner hela vägen fram till mål kan du räkna med att jag varit där varje onsdag. smile

Kanske dax med en sk. "bilsport superstage" variant?

44 Inlägg
26 maj 2008
Lordz skrev:
Kanske dax med en sk. "bilsport superstage" variant?

Det hade jag nappat pa! Rakt fram handlar val mer om vem som har mast cash just nu...? lite kurvor ska det vara!big_smile
Senast redigerat av GerryB (26 maj 2008)

Yrkeschaufför
168 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
Okej. Tack för era kommenater. Ska prata med Åsa om detta. Så återkommer
jag. Fortsätt gärna med er tankar och funderingar.
Vi kan alltid bättra oss.

3 968 Inlägg
27 maj 2008
Bra, lite nya grejer skadar aldrig smile

83 Inlägg
27 maj 2008
Jag brukar vara där ibland och kolla bara..
Tyvärr läcker min bil lite olja från packboxen för tillfället så jag får inte köra och även om den inte hade gjort det så är det ingen chans att jag skulle ställa upp med en 136hk snurra, motståndaren hade hunnit komma tillbaka och och fått sitt tidkort innan jag var i mål... hahaha...

Sen håller jag med dom som sa att det e mycket vanliga "svensson" bilar som står där..
När vi har åkt ditt innan i tex min farsas 9000 turbo så har vi blivit nekade att komma in för att man vill ha lite fräcka bilar och titta på och det tycker jag e rätt.
Men i år har jag varit där 2 ggr tror jag och då har det stått helt vanliga "svensson" bilar och jag förstår inte varför man gått ifrån som det var innan...
Ska kanske tillägga då att jag har varit där runt 19.00 och det var kö för att komma in ena gången och ändå så står det många snygga bilar i kön som jag misstänker inte kom in eftersom jag nästan parkerade ändå uppe vid grinden....

Hoppas att det kommer sorteras lite bättre i framtiden så dom bilarna som e fräcka att titta på står inne och dom vanliga parkerar ute... smile

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)

21 Inlägg
27 maj 2008
MRVECTRA_T skrev:
Okej. Tack för era kommenater. Ska prata med Åsa om detta. Så återkommer
jag. Fortsätt gärna med er tankar och funderingar.
Vi kan alltid bättra oss.

Kan inte Åsa komma hit till forumet med MECA Raceway själv? Louise är ju en ledare och skapare på forumet. Har Åsa tid för fotfolk eller är det bara ProDragRacing som gäller?

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
27 maj 2008
dalcudia skrev:
Sen håller jag med dom som sa att det e mycket vanliga "svensson" bilar som står där..
När vi har åkt ditt innan i tex min farsas 9000 turbo så har vi blivit nekade att komma in för att man vill ha lite fräcka bilar och titta på och det tycker jag e rätt.
Men i år har jag varit där 2 ggr tror jag och då har det stått helt vanliga "svensson" bilar och jag förstår inte varför man gått ifrån som det var innan...
Ska kanske tillägga då att jag har varit där runt 19.00 och det var kö för att komma in ena gången och ändå så står det många snygga bilar i kön som jag misstänker inte kom in eftersom jag nästan parkerade ändå uppe vid grinden....

Hoppas att det kommer sorteras lite bättre i framtiden så dom bilarna som e fräcka att titta på står inne och dom vanliga parkerar ute... smile

Vi var där Premiären, 7/5 och den var verkligen kass!!!
Sååå mycket skit bilar där inne så att dom fina inte fick plats när det väl kom. Lite bättre senast, 21/5 men fortfarande samma tendens...

Förra året var som natt och dag om man jämförde bilarna. Vad har hänt undrar jag?

MECA, ni kan väl iaf sätta en gräns att bilar under 20papp inte har något där inne att göra så man slipper se en massa skit bilar o får leta sig fram till nåt att titta på!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
27 maj 2008
stortävling nu i helgen som kommer..fre-söndag..200 team

61 Inlägg
30 maj 2008
tack maximus , ska bli trevligt
http://www.srif.se/

36 Inlägg
30 maj 2008
Kolla lite på hemsidan, bara jänkare o gubbar, inget av det tilltalar mig tyvärr....big_smile

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
30 maj 2008
m-drive- skrev:
tack maximus , ska bli trevligt
http://www.srif.se/

Vi ska dit o fota! big_smile

KHRacing
2 juni 2008
dalcudia skrev:
Tyvärr läcker min bil lite olja från packboxen för tillfället så jag får inte köra och även om den inte hade gjort det så är det ingen chans att jag skulle ställa upp med en 136hk snurra, motståndaren hade hunnit komma tillbaka och och fått sitt tidkort innan jag var i mål... hahaha...

Det är denna synen på sig själva som genererar det låga deltagandet på MECA.

när man kör på Onsdagarna så får man ett tidkort, MEN, motståndarens tid står EJ på tidkortet.... som det gör vid en tävling.

Så kom igen nu, ställ upp o ha kul

Yrkeschaufför
168 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Ja, så är det men dom vill inte att publiken ska se tiderna, o det kan man lösa.

83 Inlägg
3 juni 2008
KHRacing skrev:
dalcudia skrev:

Det är denna synen på sig själva som genererar det låga deltagandet på MECA.

när man kör på Onsdagarna så får man ett tidkort, MEN, motståndarens tid står EJ på tidkortet.... som det gör vid en tävling.

Så kom igen nu, ställ upp o ha kul

Hehehe... jag kan hålla med dig faktiskt men sen e det ganska pinsammt att köra med en bil som ser ut att gå mycket snabbare än vad den gör...
Men som jag skrev så har jag ett oljelackage så att jag får inte köra i alla fall, hade jag inte haft det så kanske jag hade kört för jag är väldigt sugen faktiskt...

Mvh Chriz

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)

Yrkeschaufför
168 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Igår fick ni som vissa regler borttagna, ingen bes och inget krav på hjälm & handskar.
13 nya bilar som inte rullat där tidigare kom trots det till början dåliga vädert. Men
regnet höll sig borta och bl a såg vi Cyclon Robban köra.
Hoppas fler kommer nästa onsdag då gatbilarna får ett eget område.
Senast redigerat av MRVECTRA_T (17 juli 2008)

Bmw Fanatiker
292 Inlägg
17 juli 2008
Detta med gatbilar låter faktiskt riktigt bra ! Blir sugen på att dra en repa med bilen ! Är det ok med cab ?

Elektriker
1 138 Inlägg
17 juli 2008
jag ska fan köra nån gång.. skiter i om jag så e slöast där.. fan häftig o pröva sin lilla bil ju:D

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

Yrkeschaufför
168 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
inga problem med cab

Sök