3511
Sök

Trimma BMW M3 e36

20 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Tjena det är så att jag har en BMW M3 e36 med 3,0L motorn på 286hk. Det är en 1995 årsmodell. Jag är nyutbilad mek, men jag har aldrig hållt på med trimning, så det är ganska nytt för mig, det jag vill veta är vad jag ska tänka på och vilka delar jag måste byta ut för att allt ska samverka med varandra hmm . Det jag är ute efter är att turbokonvertera den. Jag hade tänkt mig runt 550-650hk.

Tackar för svar smile
Senast redigerat av Razer911 (23 januari 2008)

80 Inlägg
23 januari 2008
du mest nog byta vevstakar och kolvar iallafall, sen i med lite större ventiler och porta toppen.

/Clayton

turboabstinens
442 Inlägg
24 januari 2008
Kopplingen behöver förmodligen bytas om du ska upp på såna effekter.. Det jag skulle börja med är att renovera motorn med nya lager och byta alla slitdelar + bättre vevstakar och kolvar som tål lite mer effekt. Lämna in toppen för lite finputsning kan vara bra också, dyrt dock.

ocertifierad klåpmekare

20 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
bluelight skrev:
Kopplingen behöver förmodligen bytas om du ska upp på såna effekter.. Det jag skulle börja med är att renovera motorn med nya lager och byta alla slitdelar + bättre vevstakar och kolvar som tål lite mer effekt. Lämna in toppen för lite finputsning kan vara bra också, dyrt dock.

hmm, pengar har jag gått om, hur mcket tror du det kommer hamna på totallt om vi snackar om motorn bara, glöm bromsar och det för det har jag redan skaffat och monterat.

Sök