3199
Sök

värsta krocken du vart me om/gjort??

Najs
24 januari 2008
Trådstartare
ja flytta lite (c:a 23m ut i skogen) på en postbil me min lastbil förra vintern när hon skulle göra en vänster sväng på ett back krön... varken hon eller jag åkte på böter eller något. däremot fick hon en varning för "farlig vänster sväng på mycke  trafikerad väg" eller vad det heter.. jag åkte inte på någe.. utan ärendet skrevs av pga rådande väglag så det var ganska skönt..
resultatet blev pling plong taxi till sjukan pga chock för min del o lite nack o rygg smärtor för hennes del
båda skrevs ut samma dag som tur va.

Tidsoptimist
184 Inlägg
24 januari 2008
dom sitter på höger sida endel va? tur det gick som det gick iaf då

Jag försöker iaf...

DFFL
9 020 Inlägg
24 januari 2008
~100km/h + Nytaget körkort (2 veckor) + 90 graders högersväng med djup dike = Sne 2 månader gammal fullutrustad 120d och ryggsmärtor som inte går över.
Senast redigerat av FireTraXX (24 januari 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Low is a lifestyle
956 Inlägg
24 januari 2008
Ja för min del är de väl någon gokart smäll.

Blivit överkörd och haft en motståndares kart över mig
En motor skar i 160km/h i slutet av en raka och de bar av rätt in i däcken. ett rev ben som inte orkade de.

kan rabla upp mer. men ja inga krockar med "vanlig" bil ännu. *peppar peppar*

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Rent A Retard !
674 Inlägg
24 januari 2008
voltade med en pajero in i gatstolpe o senare in i en gubbes trädgård, plockade även hans ena stora grindstolpe, + att bilen vart strömförande från stolpen, kröp ut ur rutan o sprang all världens väg (chock, va bara 15 år tongue + att han som körde hade tagit sina pärons bil) fick åka polisbil till häktet  visby och sitta på förhör och sen så kom pappa o hämtade upp mig o körde mig till visby lassarett för undersöknin = lättare whipflash skada som inte skulll märkas av förrns jag blir gamma :S tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

363 Inlägg
24 januari 2008
ingen krock me personbil men i rallycrossen...full spätt på 3:an efter att ha missat en start kör rakt in i en annan bil i ca:110km/h ingen nackkrage..låg på sjukhus i nästan 5timmar

She Devil

566 Inlägg
24 januari 2008
Jag, tjejen och min son (då 2 veckor gammal) var på väg hem från mina svärföräldrar på julafton. Tjejen körde eftersom svärfar hade bjudit på lite juldricka. På vägen hem så blev det blixt halka så vi volta av vägen in i en stolpe..Fick fullständigt panik innan ja märkte att alla var ok bland allt glasplitter och grejer. Brandkåren sa att vi hade tur som överlevde. Fick tillbringa julafton på akuten..Lagom kul!

Slav
1 454 Inlägg
24 januari 2008
låter säkert jätte mesigt men men de får va som de e.. Ja åkte moppe med en kille som inte e riktigt klok för många år sen, hade inget annat val. sen åkte vi ca 1 km och de va nog den läskigaste kilometern i mitt liv. på en lång raka fick killen för sej att göra en vänstersväng i ca 80 km/h varav en annan kille på moppe kommer och brakar rakt in i sidan på oss. ja seglade väl 15 - 20 meter sen vet ja inte riktigt vad som hände för de blev bara svart.. vaknade upp efter kanske en minut och inser att något inte e riktigt som de ska.. de visade sej vara hjärnskakning, höger nyckelben brutet på 3 ställen, spricka i vänster fotled uppskrapade knän, rygg och armar och allmänt blåslagen. men skam den som ger sej. var uppe på moppen veckan senare (ca 10 meter)

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

141 Inlägg
24 januari 2008
gjorde skrot av en nissan micra som ignorerade höger regeln(åkte själv en mb sprinter). knappt några skador på min bil men fick istället en whiplash skada. kan inte påstå att det gick fort heller

Yrkesförare
1 073 Inlägg
24 januari 2008
Det värsta jag varit med om inträffade för några år sen med lastbil.

Jag var på väg från Malmö till Ystad med lastbil (24meter).
När jag var mellan Sturupsavfarten och Skurup så märkte jag plötsligt hur en personbil i mötande fält långsamt gled över på min körbana. E65:an på just den biten var iaf då bestående av ett körfält i vardera riktning med vägren och utan vajerräcke.

Hursomhelst började jag ljustuta för att väcka uppmärksamhet utan resultat. Hängde mig på hornet utan resultat. Nu låg personbilen i kollisionskurs med mig. Samtidigt som jag slänger ut ekipaget i vägrenen så långt det går utan och välta, passerar personbilen mig med ett hårstrå från vänstra hörnan på hytten.
Sen smäller det...

Jag kände hur hela hytten ryste till sen blev det tyst.
När jag ganska omtumlad går ut för att se vad som hänt ser jag bara rök och det enda som hörs är luften från trasiga bromsslangar som pyser under högt tryck.

När allting klarnar för mig ser jag vad som hänt.
Personbilen träffade dollyn och tryckte ner trailern i diket och en bra bit bort i andra körfältet ser jag en skrothög som senare visar sig vara en VW Polo.
Det blev så mycket bråte över hela vägen att bilar knappt kunde ta sig förbi.

Jag började genast bege mig mot Polon och möttes av en syn som aldrig kommer försvinna från min näthinna...

Samtidigt blir jag hårt tillbakadragen av en av alla bilister som stannat. Han sätter mig på backen och inväntar räddningspersonal.

Sen är det en liten svag minneslucka, men det slutar med att jag sitter på sjukhuset och pratar med läkare och polis.

Föraren i Polon avled direkt, vilket jag förstod av det jag hann se...

Detta är en händelse som drabbar många yrkesförare och jag hoppas slippa uppleva det igen för detta är det värsta som hänt mig.

Kör försiktigt därute, för det händer fort!

260 Inlägg
24 januari 2008
Tega skrev:

När jag var mellan Sturupsavfarten och Skurup så märkte jag plötsligt hur en personbil i mötande fält långsamt gled över på min körbana. E65:an på just den biten var iaf då bestående av ett körfält i vardera riktning med vägren och utan vajerräcke.

Hursomhelst började jag ljustuta för att väcka uppmärksamhet utan resultat. Hängde mig på hornet utan resultat. Nu låg personbilen i kollisionskurs med mig. Samtidigt som jag slänger ut ekipaget i vägrenen så långt det går utan och välta, passerar personbilen mig med ett hårstrå från vänstra hörnan på hytten.
Sen smäller det...

När jag ganska omtumlad går ut för att se vad som hänt ser jag bara rök och det enda som hörs är luften från trasiga bromsslangar som pyser under högt tryck.

Personbilen träffade dollyn och tryckte ner trailern i diket och en bra bit bort i andra körfältet ser jag en skrothög som senare visar sig vara en VW Polo.

Jag började genast bege mig mot Polon och möttes av en syn som aldrig kommer försvinna från min näthinna...

Samtidigt blir jag hårt tillbakadragen av en av alla bilister som stannat. Han sätter mig på backen och inväntar räddningspersonal.

Sen är det en liten svag minneslucka, men det slutar med att jag sitter på sjukhuset och pratar med läkare och polis.

Detta är en händelse som drabbar många yrkesförare och jag hoppas slippa uppleva det igen för detta är det värsta som hänt mig.

Helt sjukt endå, hade verkligen fått panik om jag mötte en bil så:S Var föraren påverkad eller bara trött? tongue

Low is a lifestyle
956 Inlägg
24 januari 2008
Tega skrev:

Sen smäller det...

Farsan är gammal yrkesförare. han har vart med om en del saker med. inte så extremt som detta. men personer som avlidig direkt osv.

Man får va glad att man inte vart med om det ännu.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

2 118 Inlägg
24 januari 2008
Geiros skrev:
Tega skrev:

Sen smäller det...

Farsan är gammal yrkesförare. han har vart med om en del saker med. inte så extremt som detta. men personer som avlidig direkt osv.

Man får va glad att man inte vart med om det ännu.

farsan har varit med om något liknande, men då var det ett par som var självmordbenägna(stavning) som tyckte att farsans lastbil såg bra ut.. så dom vek av just så pass att farsan knappt han reagera, volvo 244gl va svania r500 = inge bra.. tryckte framaxeln en meter bakåt å dom hittade delar från personbilen under boggin.. farsan klarade sig utan skador, bortsett från chock då givetvis..

D.i.l.l.i.g.a.f

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
24 januari 2008
Viltolycka -95, Uppsala. Var på väg hem från sjukhuset, i höjd med Östersund avfarten, så får far min möte med några älgar, tvärnitar , viker undan, ner i ett krondike, och klotar runt ca 15 till 20 varv. Mitt bälte gick sönder, tur man inte åkte ut.

Nerprejad i diket i Västerås, vid Hammarbyrampen, drogpåverkad billist, men jag säger det Corrado vs Volvo, ingen jämn kamp. Hans Corrado, såg inte fin ut.

Krockat med en S60 med min volvo 440, träffade med fronten i hans däck, min bil, skador för 30000 kr, hans, nästa inga alls.

Lev livet, det kan ta slut fort

Muttley
7 april 2008
Trådstartare
inte så allvarligt men de hände idag i morse på rv 21 utanför klippan  halv 6 i morse..

https://www1.garaget.org/archive/26271/60461/60461-805661.jpg

jävla djur.
Senast redigerat av tkd_rille (7 april 2008)

Street racer och galen Lärling :)
163 Inlägg
7 april 2008
rallycrosstjej22 skrev:
ingen krock me personbil men i rallycrossen...full spätt på 3:an efter att ha missat en start kör rakt in i en annan bil i ca:110km/h ingen nackkrage..låg på sjukhus i nästan 5timmar

Va ingen nackkrage men men har tom jag när jag kör street race smile

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last

Dalarna
156 Inlägg
7 april 2008
hehe vart påkörd med moppen bakifrån så ramen blev sne... ocj jag fick 17 big_smilebig_smilebig_smile

Dalarna

163 Inlägg
7 april 2008
Har varit med i en bil som voltat rätt ut på ett gärde bilen höll runt 180 ingen hade bälte men alla klarade sig undan med lindriga skador som tur va

304 Inlägg
7 april 2008
Sateonatour skrev:
Har varit med i en bil som voltat rätt ut på ett gärde bilen höll runt 180 ingen hade bälte men alla klarade sig undan med lindriga skador som tur va

Har lite svårt för att tro på det där hmm

163 Inlägg
7 april 2008
Rednik skrev:
Sateonatour skrev:

Har lite svårt för att tro på det där hmm

Tro vad du vill jag behöver inte tro jag vet bilen va en svart 740 och med lindriga skador menar jag nått revben några fingrar osv det är lindrigt för mig iallafall tror inte det hade gått lika bra om man varit nykter i bilen (var inte jag som körde)

Sök