Tega skrev:
Det värsta jag varit med om inträffade för några år sen med lastbil.
Jag var på väg från Malmö till Ystad med lastbil (24meter).
När jag var mellan Sturupsavfarten och Skurup så märkte jag plötsligt hur en personbil i mötande fält långsamt gled över på min körbana. E65:an på just den biten var iaf då bestående av ett körfält i vardera riktning med vägren och utan vajerräcke.
Hursomhelst började jag ljustuta för att väcka uppmärksamhet utan resultat. Hängde mig på hornet utan resultat. Nu låg personbilen i kollisionskurs med mig. Samtidigt som jag slänger ut ekipaget i vägrenen så långt det går utan och välta, passerar personbilen mig med ett hårstrå från vänstra hörnan på hytten.
Sen smäller det...
Jag kände hur hela hytten ryste till sen blev det tyst.
När jag ganska omtumlad går ut för att se vad som hänt ser jag bara rök och det enda som hörs är luften från trasiga bromsslangar som pyser under högt tryck.
När allting klarnar för mig ser jag vad som hänt.
Personbilen träffade dollyn och tryckte ner trailern i diket och en bra bit bort i andra körfältet ser jag en skrothög som senare visar sig vara en VW Polo.
Det blev så mycket bråte över hela vägen att bilar knappt kunde ta sig förbi.
Jag började genast bege mig mot Polon och möttes av en syn som aldrig kommer försvinna från min näthinna...
Samtidigt blir jag hårt tillbakadragen av en av alla bilister som stannat. Han sätter mig på backen och inväntar räddningspersonal.
Sen är det en liten svag minneslucka, men det slutar med att jag sitter på sjukhuset och pratar med läkare och polis.
Föraren i Polon avled direkt, vilket jag förstod av det jag hann se...
Detta är en händelse som drabbar många yrkesförare och jag hoppas slippa uppleva det igen för detta är det värsta som hänt mig.
Kör försiktigt därute, för det händer fort!