tjena, har min 240 i garaget isärplockad.. har lessnat på org, mekansprutet
och har nya planer för motorn.
nuvarande recept,
b21 botten, 398 topp för tillfället. lätt portad planad, dubbla ventilfjädrar, K-kam
940 insug och spjäll pluggade spridar uttag, 940 org, intercooler.
940 grenrör och TD04-19t turbo (inte vinklat avgashus) och 2,5" avgassystem.
lättat svänghjul, elfläkt
gnistrat jetronic mekaninskt me stålomspunna slangar och soppatryck på 7kg
laddar just nu 1bar, mer finns de ju inte soppa till
just nu borde ja ha runt 220-230hk (?)
motorn är nybyggd och bara kolvar har gått mer än max 100 mil
nya planer
köpte mej ett Megasquirt I V3 (med extra koden) och har ett extractor grenrör att montera,
dessutom har ja 3,3" rostfria rör liggandes att bygga downpipe och avgassystem av.
större alu ic är på ingång.
ms:et sitter de en 2,5bar mappsensor som klarar laddtryck på max 1,5 - 1,6bar. (går ju att byta)
nu till frågan, hur stor kapacitet har min turbo ?
och hur många hästar kan ja landa på vid 1,5bar ladd ?
hur ska ja gå vidare för att plocka mer effekt ?
vad behöver göras för att komma över 300hk gränsen ?
för och nackdelar med att mappa och åka på e85 ?
/erik