2676
Sök

Efterlyst (Programmet på TV3)

41 Inlägg
25 januari 2008
#21
hah kul att du blir så upprörd kolla vad jag heter ist !  taget från desi bre sta ima bre ? säger sig självt vart jag kommer ifrån. man ska kunna driva om sånna saker som özz å grabarna brukar göra.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
25 januari 2008
#22
"özz o grabbarna" är ett gäng idiot som nedvärderar sig själva och resten av invandrarsamhället i sverige precis som de svarta i usa kallar varran med slavordet "nigga/nigger" så det där med blatte o skit e skitsnack för mig... men ja kan hålla med om att det finns en hel del dumma invandrare men det väger ju upp med hur många dumma svenskar det finns så nån urskiljning mellan de 2 är ju bara bullshit...

Inspiration comes standard

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2008
#23
Edvinoo skrev:
"özz o grabbarna" är ett gäng idiot som nedvärderar sig själva och resten av invandrarsamhället i sverige precis som de svarta i usa kallar varran med slavordet "nigga/nigger" så det där med blatte o skit e skitsnack för mig... men ja kan hålla med om att det finns en hel del dumma invandrare men det väger ju upp med hur många dumma svenskar det finns så nån urskiljning mellan de 2 är ju bara bullshit...
Har några minnen från gymnasiet som jag tycker är värda att komma ihåg.
Ett av dom är att vi hade ganska många invandrare (iranier, turkar och syrier mest).
De gick och kallade varandra massa roliga namn. "Turkjävel", "dumma syrier", "jävla iran" o.s.v.

En gång skulle en kille i klassen bli lite kompis med en invandrare och sa typ "Tjena turk, hur är läget?".
Gissa om han fick stryk?

Sån otrolig dubbelmoral vissa har.
Inget illa mot invandrare nu (är själv inte svensk) men många har en skum syn på livet och andra människor..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Rent A Retard !
674 Inlägg
25 januari 2008
#24
om man bara accepterade "dom" (invandrarna) i samhället och lät dom ta del av jämnställningen så skulle flera familjer kunna leva samma liv som andersson, svensson. men ist så nekas dom acceptablajobb o tvingas jobba som städare osv. det är inte bara det är kvinnor som inte behandlas orättvist, det är invandrare o rörelsehindrade med,  tråkigt men sant. så sverige måste göra något åt det så är jag iaf nästan säker på att brotten kommer att sjunka, dom kommer alltid att finnas där men dom kommer nästan garanterat att sjunka.. eller vad tror ni ?

//

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

102 Inlägg
25 januari 2008
#25
Edvinoo skrev:
tror att tråden borde låsas innan det blir en "vi mot dom" tråd..
Varför? Så fort man visar upp lite fakta om hur det verkligen ligger till i denna fråga så försöker folk strypa all form av yttradefrihet genom att lägga en rasistisk syn på det. Man kan inte mer än säga invandrare så blir man stämplad som rasist.  Som ett klarläggande så är jag för invandring till Sverige trots att verkligheten ser ut som den gör.

Tyvärr så visar efterlyst hur verkligheten ser ut i storstäderna i Sverige, det kanske inte ser lika dant ut i idyller som Tranås och andra småstäder?
Senast redigerat av wannabe1 (25 januari 2008)

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
25 januari 2008
#26
för att det finns fakta sen finns det fördomar, ja tror inte riktigt att alla har rätt fakta för att kunna delta i något som dom själva inte blir beröra av, svenska kan säga att "ne fan rasism o sånt finns knappt" hur fan vet dom det, hur stor är chansen att dom kommer bli kallada för blattejävel ? sen dubbelmoralen, "invandrarna tar våra jobb o skit" sen kommer "invandrarna är så jävla lata bara sitter hemma på soc" vilket  är det fan ja tror inte att dom lata invandrarna går ut o tar jobb för att jävlas... det finns tusentals högskoleutbildade doktorer/sjuksköterskor/ingenjörer som sitter hemma nu utan jobb för att dom inte heter erik svensson....

Inspiration comes standard

41 Inlägg
25 januari 2008
#27
man ska kunna skilja på humor och verklighet om du inte förstår humor så är det din förlust. sen om du tror att det fördummar invandrare är du bara trångsynt vilket inte gör dig bättre. smaken är som baken
hare fint som snus !

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
25 januari 2008
#28
humor ? ja tror inte att du riktigt fattar vad det är ? gå in i en sal o med invandrare o skrik ja hatar blattar o sen i en me rassar i o gör samma sak, ja slår vad om att det du tolkar som humor inte kommer att tolkas som det på antingen de ena eller andra stället...

Inspiration comes standard

2 283 Inlägg
25 januari 2008
#29
wannabe1 skrev:
Edvinoo skrev:
tror att tråden borde låsas innan det blir en "vi mot dom" tråd..
Varför? Så fort man visar upp lite fakta om hur det verkligen ligger till i denna fråga så försöker folk strypa all form av yttradefrihet genom att lägga en rasistisk syn på det. Man kan inte mer än säga invandrare så blir man stämplad som rasist.  Som ett klarläggande så är jag för invandring till Sverige trots att verkligheten ser ut som den gör.

Tyvärr så visar efterlyst hur verkligheten ser ut i storstäderna i Sverige, det kanske inte ser lika dant ut i idyller som Tranås och andra småstäder?
Kan ju svara för Laholm som är en liten jävla håla till förort för Halmstad.

Där är det ett rent helvete med dessa invandrargrupper, de bestämmer och håller på.
Hotar folk, slår folk och skit men då är de såklart 15 mot en.

Sen det med jobb och liknande såklart får jag väl räkna med att om jag kommer ned till albanien så kommer jag inte få hjälp att komma in i deras språk och liknande utan då får man ta ett enkelt jobb där man inte syns.

Man hade ju anpassat sig! Enklare än så är det inte, finns ju skillnader mellan våra länder som man helt enkelt får acceptera och anpassa sig.
Även om jag har utbildning som automations elektriker här i Sverige betyder det inte att jag kan jobba som det där nere då jag inte kommer därifrån och kan språket flytande till en början...

Nae ta seden dit man kommer så brukar det fungera.

EDIT: Bodde utanför Laholm i en håla som heter Våxtorp och där var man ju vana vid att denna invandrargrupp styrde och hade sig, visst man gjorde lite tillbaka och så men jag kan erkänna att jag var en del rasistisk innan och det berodde på dem.

När jag senare flyttade in till Halmstad och lärde känna lite fler invandrare än vad jag gjort innan så fattade jag att alla är inte sånna här...
Liksom innan satt man hemma och såg efterlyst och var förbannad på alla.
Men nu har man insett att det är ju inte bara invandarare som gör brott vilket jag inte gjorde innan :S

Men så är det i hålor och är inte likadan idag som jag var innan!

Men hatar fortfarande den gruppen i Laholm lika mycket för de har inte ändrat på sig och de borde åka ur.
Senast redigerat av Pikey (25 januari 2008)

R.I.P. Michael Jackson!

Noiseprojekt
25 januari 2008
#30
"Om jag får din brandbil, får du min trampcykel..."

Men visst jag håller med Edvinoo om att många inte lär sig fakta innan dom yttrar sig!

men jag håller också med Pikey
Pikey skrev:
Sen det med jobb och liknande såklart får jag väl räkna med att om jag kommer ned till albanien så kommer jag inte få hjälp att komma in i deras språk och liknande utan då får man ta ett enkelt jobb där man inte syns.

Man hade ju anpassat sig! Enklare än så är det inte, finns ju skillnader mellan våra länder som man helt enkelt får acceptera och anpassa sig.
Även om jag har utbildning som automations elektriker här i Sverige betyder det inte att jag kan jobba som det där nere då jag inte kommer därifrån och kan språket flytande till en början...

41 Inlägg
25 januari 2008
#31
har redan gjort båda faktiskt ! wink men inget det jag skriver om handlar om att skrika ut hata hit och hata dit. det gör juh bara så att hela grejen eskalerar ännu mer. det handlar inte om att bygga upp hat utan tvärtom genom humor så att folk garvar sönder sig och har kul. MEN vi har juh två helt olika åsikter om detta och det är juh bara att acceptera.
back to topic!

281 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#32
henkebenke skrev:
Viggen77 skrev:
Var det nån som såg första avsnittet för den här säsongen igår kväll 21:00 ?
Vad tyckte du om det?
Alltid kul att höra andras kommentarer om det programmet och om det som visas.

Jag blir inte förvånad när dom har visat ett inslag och säger att personen/erna är av utlänsk härkomst.
Jag säger inte att alla invandrare är kriminella och begår olika brott. Vanliga svenskar gör oxå en massa brott, men den större delen gör invandrare.
Kolla nästa vecka, räkna då hur många som är svenskar & hur många är invandrare.

Finns otroligt mycket man kan prata om det här.

Tror det blir en intressant tråd. smile
Dock så minns jag de flesta "stora" fallen på efterlyst. Slafsiga våldtäktsmord, styckningar etc etc etc, då är det alltid svenne banan 38 år och psykopat som visar sig är gärningsmannen. Så vi "svenskar" kan vi också smile

Känns lite som att många asylsökande och invandrare blir tvingade till att dryga ut sin kassa med smårån etc , allt bara för att svenska staten inte kan ge dom den säkerhet och skjuts in i arbetslivet som krävs. Ist stuvas många undan i väntan på att bli hemskickade, hur lönt är det då att ens orka bli integrerad?
Jag sa aldrig att svenskar inte gör brott.
Men jag inte att det är ok att råna nån eller något bara för att dryga ut kassan. Jag tycker inte att invandrare ska ta för givet att svenska staten ska ge dom jobb på en gång så fort dom kommer hit. För tycker dom det så kan dom lika gärna prata med staten i sitt hemland och dom kan även stanna där oxå.

Vi får ju inte ens sjunga svenska nationalsången i skolorna längre, men du kanske tycker att det är ok?

Jag tycker att man ska ta seden dit man kommer men det gör inte alla.
Jag är väldigt tevksam till ifall jag skulle flytta till typ Iran, Irak eller nåt annat land och bygga en stor svensk domkyrka, tror inte att dom skulle gilla det.

Så synd är det inte om dom!!!!!

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

4 506 Inlägg
25 januari 2008
#33
*Ett torrt skämmt*

TV3 har bestämt sig för att kanalen ska bli mer mångkulturell.
Därav kommer Efterlyst sändningstid fördubblas.

Kan du andas kan du dö.

281 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#34
_Wallis_ skrev:
*Ett torrt skämmt*

TV3 har bestämt sig för att kanalen ska bli mer mångkulturell.
Därav kommer Efterlyst sändningstid fördubblas.
lol lol lol

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

41 Inlägg
25 januari 2008
#35
Hahah

41 Inlägg
25 januari 2008
#36
Håller med viggen77 i detta samtalet faktiskt. man måste kunna få sjunga nationalsången i skolor åt minstonde..   VÄS= VÅGA ÄLSKA SVERIGE.!

hallå.! kolla www.stallverketracing.se :)

4 506 Inlägg
25 januari 2008
#37
_johansvensson_ skrev:
Håller med viggen77 i detta samtalet faktiskt. man måste kunna få sjunga nationalsången i skolor åt minstonde..   VÄS= VÅGA ÄLSKA SVERIGE.!
Väs jo visst.
Klart att man ska älska sitt land, Annars är det ju något fel...
Och att man inte får sjunga den Svenska nationalsången på
skolavslutningar nu mera tycker jag är helt jäkla sinnessjukt.

Vad är rasistiskt med ett lands Nationalsång?
Vad är rasistiskt med ett lands Fana?

Är det rasistiskt att älska sitt land?
Är det rasistisk att värna om det svenska folket?
Är det rasistiskt att värna om den Svenska naturen och våra kulturarv?
Är det rasistiskt att mer än gärna vilja sjunga nationalsången med stolthet i blick?
Är det rasistiskt att att visa sin Fana?
I så fall är jag rasist.
Jag vill kunna älska mitt land, Sverige, utan att bli kallad rasist

En utav mina bättre kompisar är av andra generationens invandare.
Så kom inte och kalla mig för något jag inte är.
Och han håller dessutom med om att Sverige är ett alldeles för "mesigt"
land.

Kan du andas kan du dö.

Toker
491 Inlägg
25 januari 2008
#38
Finns ett dagis där dom sluta med att äta traditionellt julbord för barnen bara för att en del utländska föräldrar inte firade och så tog dom bort griskött så det serveras aldrig mer..
Jag menar, servera det ej till dom som inte äter det men ge fan i att ta bort jultraditionen för våra bbarn bara för att vissa inte firar..
Och nää, jag är inte rasist..  Har muslimer, turkar m.m som vänner..  en del av dom tycker som mig och inte..
Det är inte vi som ska ändra på våra traditioner som vi har, kommer man hit får man acceptera att vi firar jul och annat..  Blää!

Toker Jr 081102

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2008
#39
Kanske dags att ändra topic på denna tråden? roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

julgran
214 Inlägg
25 januari 2008
#40
Ta bort våra traditioner för att några invandrare känner sig kränkta när vi äter/sjunger är ju sjukt.
Sveriges styre kan ju dra åt helvete om dom ska va såna mesar



Sök