2765
Sök

Efterlyst (Programmet på TV3)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 januari 2008
#101
Phaetoon skrev:
Jag skulle nog blivit förbannad om någon gjorde så mot mig. Speciellt om jag trodde att det var med mening. Vilket jag säkert skulle tro om någon filmade mig med kamera...
verkligen? har svårt o tro de.. sj skulle ja bli lite förbannad först, men eftersom jag hörde han skrika till innan och att han sen ber om ursäkt..  liksom ja skulle bara säga .. "de e lungt, sikta bättre nästa" gång eller nått..
man måste ju inte apa sig o vilja starta bråk för en sån sak, hmm

8 156 Inlägg
27 januari 2008
#102
richardoo290 skrev:
Phaetoon skrev:
Jag skulle nog blivit förbannad om någon gjorde så mot mig. Speciellt om jag trodde att det var med mening. Vilket jag säkert skulle tro om någon filmade mig med kamera...
verkligen? har svårt o tro de.. sj skulle ja bli lite förbannad först, men eftersom jag hörde han skrika till innan och att han sen ber om ursäkt..  liksom ja skulle bara säga .. "de e lungt, sikta bättre nästa" gång eller nått..
man måste ju inte apa sig o vilja starta bråk för en sån sak, hmm
Jo, jag skulle nog inte fortsätta på det sättet som han gjorde. Man vet ju inte om han hörde att någon skrek? Jag skulle iaf inte mucka gräl som han gjorde. Mest bli förbannad och skrika lite big_smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Noiseprojekt
27 januari 2008
#103
Phaetoon skrev:
richardoo290 skrev:
Phaetoon skrev:
Jag skulle nog blivit förbannad om någon gjorde så mot mig. Speciellt om jag trodde att det var med mening. Vilket jag säkert skulle tro om någon filmade mig med kamera...
verkligen? har svårt o tro de.. sj skulle ja bli lite förbannad först, men eftersom jag hörde han skrika till innan och att han sen ber om ursäkt..  liksom ja skulle bara säga .. "de e lungt, sikta bättre nästa" gång eller nått..
man måste ju inte apa sig o vilja starta bråk för en sån sak, hmm
Jo, jag skulle nog inte fortsätta på det sättet som han gjorde. Man vet ju inte om han hörde att någon skrek? Jag skulle iaf inte mucka gräl som han gjorde. Mest bli förbannad och skrika lite big_smile
Varför ens bli förbannad en olycka kan hända alla..
visst att han blev filmad men ändå.
Hade nån lyckats träffa mig i huvet med en frisbe på det avståndet hade jag garvat och gett honom en dubbel-daim!
visst det kanske gör ont men det var inte med flit!

12 086 Inlägg
27 januari 2008
#104
Noiseprojekt skrev:
Phaetoon skrev:
richardoo290 skrev:
verkligen? har svårt o tro de.. sj skulle ja bli lite förbannad först, men eftersom jag hörde han skrika till innan och att han sen ber om ursäkt..  liksom ja skulle bara säga .. "de e lungt, sikta bättre nästa" gång eller nått..
man måste ju inte apa sig o vilja starta bråk för en sån sak, hmm
Jo, jag skulle nog inte fortsätta på det sättet som han gjorde. Man vet ju inte om han hörde att någon skrek? Jag skulle iaf inte mucka gräl som han gjorde. Mest bli förbannad och skrika lite big_smile
Varför ens bli förbannad en olycka kan hända alla..
visst att han blev filmad men ändå.
Hade nån lyckats träffa mig i huvet med en frisbe på det avståndet hade jag garvat och gett honom en dubbel-daim!
visst det kanske gör ont men det var inte med flit!
Den där filmen har ju blivit en klassiker, har ni hört låten dom gjorde av den? haha helt super! xD
http://youtube.com/watch?v=i2caoVK62Mg& … re=related
Senast redigerat av JapMax (27 januari 2008)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 januari 2008
#105
Noiseprojekt skrev:
Varför ens bli förbannad en olycka kan hända alla..
visst att han blev filmad men ändå.
Hade nån lyckats träffa mig i huvet med en frisbe på det avståndet hade jag garvat och gett honom en dubbel-daim!
visst det kanske gör ont men det var inte med flit!
precis, men endel utlänningar är ju väldigt agressiva av sig.. o de som håller på som han bör enligt min mening skickas hem igen hmm
Senast redigerat av richardoo290 (27 januari 2008)

782 Inlägg
27 januari 2008
#106
Är det inte så att dom faktiskt är på en frisbee bana (frisbeeegolf)?? då kan det ju finnas flygande frisbee´s
stavas det verkligen frisbee??

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

Noiseprojekt
27 januari 2008
#107
bushmyra skrev:
Är det inte så att dom faktiskt är på en frisbee bana (frisbeeegolf)?? då kan det ju finnas flygande frisbee´s
stavas det verkligen frisbee??
Ja dom är ju det!
Men det har väll inte han tänkt på roll

9 108 Inlägg
27 januari 2008
#108
Eftersom Topicen handlar om Efterlyst, här är lite klipp från Efterlyst och Insider tror jag det är(?). Lite känsliga scener för vissa. Sympatiserar inte för fem öre med han som lagt ut filmen men innehållet är ju taget från verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
27 januari 2008
#109
richardoo290 skrev:
endel utlänningar är ju väldigt agressiva av sig.. o de som håller på som han bör enligt min mening skickas hem igen hmm
Vad gör man med alla svenskar som gör sådär då?
För det finns en hel del svenskar som måste hävda sig hela tiden också.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

321 Inlägg
27 januari 2008
#110
RouziMotorsport skrev:
Maizer skrev:
Jo soppan skulle nog bli ännu godare med ett gäng missnöjda bönder som inte har en aning om vad fan politik är.
Kunde inte sagt det bättre.

Måhända att svenskarna inte gör lika mycket brott här hemma som en del invandrare.
Men utomlands, speciellt där jag brukar åka varje sommar, till Spainen benidorm.

Där finns det en hel del svenskar och helvete vad dem stökar och bråkar hela tiden på krogarna, tillsammans med engelskmännen, dem är också överallt.
Och tror alla stämmer in och säger att de är bara att sätta dem på första bästa kontainerfartyg och skicka tillbaka dem till Sverige, England eller vad det nu kan vara.


55 Inlägg
27 januari 2008
#111
RouziMotorsport skrev:
Maizer skrev:
Jo soppan skulle nog bli ännu godare med ett gäng missnöjda bönder som inte har en aning om vad fan politik är.
Kunde inte sagt det bättre.

Måhända att svenskarna inte gör lika mycket brott här hemma som en del invandrare.
Men utomlands, speciellt där jag brukar åka varje sommar, till Spainen benidorm.

Där finns det en hel del svenskar och helvete vad dem stökar och bråkar hela tiden på krogarna, tillsammans med engelskmännen, dem är också överallt.
är du helt säker på att det inte är någon invandrare från sverige som pratar ren svenska för att luras?roll

410 Inlägg
27 januari 2008
#112
MilleN skrev:
Eftersom Topicen handlar om Efterlyst, här är lite klipp från Efterlyst och Insider tror jag det är(?). Lite känsliga scener för vissa. Sympatiserar inte för fem öre med han som lagt ut filmen men innehållet är ju taget från verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY
förlåt men aschberg??? Han är väl inte direkt känd för att göra opartiska inslag. Allt som han är med i ska man ta med en nypa salt jag säger inte att det inte är sant. Men det är otroligt vinklat när aschberg är med.


410 Inlägg
27 januari 2008
#113
richardoo290 skrev:
Phaetoon skrev:
Jag skulle nog blivit förbannad om någon gjorde så mot mig. Speciellt om jag trodde att det var med mening. Vilket jag säkert skulle tro om någon filmade mig med kamera...
verkligen? har svårt o tro de.. sj skulle ja bli lite förbannad först, men eftersom jag hörde han skrika till innan och att han sen ber om ursäkt..  liksom ja skulle bara säga .. "de e lungt, sikta bättre nästa" gång eller nått..
man måste ju inte apa sig o vilja starta bråk för en sån sak, hmm
Som vanligt så tas hela situation helt ur fokus för vad som hände. Om man kollar på klippet så kastade han inte överhuvudtaget mot någon frissbeekorg han kastar rätt ut mot killarna som står i skogen. Sen så HÖR man klart och tydligt att när han väl blivit träffad så skriker någon fore. Båda delarna tyder på att det var med meningen. Sen så ser man också att invandrarna dricker. Så du ser ett klipp där en berusad person får en frissbee i skallen där sedan den som kasta skricker fore och sedan påstår du att om du hade vart i hans sitts så hade du inte gjort ett skit. Skärp dig för fan och analysera klippet lite mer innan du utalar dig.

Jag tycker inte på nått sätt att han beter sig bra eller att han ska dricka mitt på ljusa dagen men det är inte något bara invandrare gör. Gå bara ut i någon storstad på valborg så ser du hur många packade svenskar som helst som beter sig svinigt. Fast det gör väl inget ändå antar jag för att det svenskar i sverige då får man bete sig illa.


VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 januari 2008
#114
laika skrev:
Som vanligt så tas hela situation helt ur fokus för vad som hände. Om man kollar på klippet så kastade han inte överhuvudtaget mot någon frissbeekorg han kastar rätt ut mot killarna som står i skogen. Sen så HÖR man klart och tydligt att när han väl blivit träffad så skriker någon fore. Båda delarna tyder på att det var med meningen. Sen så ser man också att invandrarna dricker. Så du ser ett klipp där en berusad person får en frissbee i skallen där sedan den som kasta skricker fore och sedan påstår du att om du hade vart i hans sitts så hade du inte gjort ett skit. Skärp dig för fan och analysera klippet lite mer innan du utalar dig.
han kastar freesben mot sina polare, dessvärre svänger freesben .. ljudet är bortaget när freesben flyger förbi kamerakillen så du vet inte om han varnar? tydligen har dom även pratat med en av utlänningarna om ifall det är okey att dem kastar där..

och är man där det spelas freesbe golf så får man fan räkna med att man kan få nått i skallen..
det är inget man ska behöva börja apa sig för.
sluta försvara idioten?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 januari 2008
#115
MilleN skrev:
Eftersom Topicen handlar om Efterlyst, här är lite klipp från Efterlyst och Insider tror jag det är(?). Lite känsliga scener för vissa. Sympatiserar inte för fem öre med han som lagt ut filmen men innehållet är ju taget från verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY
ok, alla fattar väll att detta är vinklat rätt hårt.. men ändå!? fakta får dom ju inte ljuga om i tv.. bara vinkla..
finns bara ett alternativ: www.sverigedemokraterna.se
dem vill inte slänga invandrare i gaskammare om de är de ni tror.. läs! de för en relativt bra politik och framför allt så vill dem bromsa ner invandringen och ta hand om dem vi redan har först..
du är inte racist bara för att du röstar på SD wink

498 Inlägg
27 januari 2008
#116
laika skrev:
Skärp dig för fan och analysera klippet lite mer innan du utalar dig.
Ska du säga som själv totalt verkar missar både cyklisten och fotbollstjejerna som går precis framför han som kastar. De kunde ju blivit träffade.
Han siktar ju inte på invandrarna utan frisbeen viker av mot vänster.
Senast redigerat av andreas_940 (27 januari 2008)

Makaronborrare
993 Inlägg
27 januari 2008
#117
richardoo290 skrev:
MilleN skrev:
Eftersom Topicen handlar om Efterlyst, här är lite klipp från Efterlyst och Insider tror jag det är(?). Lite känsliga scener för vissa. Sympatiserar inte för fem öre med han som lagt ut filmen men innehållet är ju taget från verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY
ok, alla fattar väll att detta är vinklat rätt hårt.. men ändå!? fakta får dom ju inte ljuga om i tv.. bara vinkla..
finns bara ett alternativ: www.sverigedemokraterna.se
dem vill inte slänga invandrare i gaskammare om de är de ni tror.. läs! de för en relativt bra politik och framför allt så vill dem bromsa ner invandringen och ta hand om dem vi redan har först..
du är inte racist bara för att du röstar på SD wink
Räcker ju bara att titta på hur SD skött sina uppdrag här i denna kommunen för att fatta att dom inte är seriöst alternativ. Dom har 2 platser i fullmäktige men inte en enda motion har kommit in.
Och när dom andra partierna debatterade budgeten och sd ledamöterna fick ordet om vad dom tyckte om budgeten, då började dom i stället svamla om hur deras arbete med att värva nya medlemmar gått till. Så för mig är det väldigt svårt att ta dom på allvar. Tänker bara på vilken soppa det blev när Ny demokrati kom över 4% spärren


55 Inlägg
27 januari 2008
#118
laika skrev:
richardoo290 skrev:
Phaetoon skrev:
Jag skulle nog blivit förbannad om någon gjorde så mot mig. Speciellt om jag trodde att det var med mening. Vilket jag säkert skulle tro om någon filmade mig med kamera...
verkligen? har svårt o tro de.. sj skulle ja bli lite förbannad först, men eftersom jag hörde han skrika till innan och att han sen ber om ursäkt..  liksom ja skulle bara säga .. "de e lungt, sikta bättre nästa" gång eller nått..
man måste ju inte apa sig o vilja starta bråk för en sån sak, hmm
Som vanligt så tas hela situation helt ur fokus för vad som hände. Om man kollar på klippet så kastade han inte överhuvudtaget mot någon frissbeekorg han kastar rätt ut mot killarna som står i skogen. Sen så HÖR man klart och tydligt att när han väl blivit träffad så skriker någon fore. Båda delarna tyder på att det var med meningen. Sen så ser man också att invandrarna dricker. Så du ser ett klipp där en berusad person får en frissbee i skallen där sedan den som kasta skricker fore och sedan påstår du att om du hade vart i hans sitts så hade du inte gjort ett skit. Skärp dig för fan och analysera klippet lite mer innan du utalar dig.

Jag tycker inte på nått sätt att han beter sig bra eller att han ska dricka mitt på ljusa dagen men det är inte något bara invandrare gör. Gå bara ut i någon storstad på valborg så ser du hur många packade svenskar som helst som beter sig svinigt. Fast det gör väl inget ändå antar jag för att det svenskar i sverige då får man bete sig illa.
ja jag kan ju bara be dig gå ut och ställa dig och försöka träffa någon med en frisbee. du ska nog se att det inte är så lätt.

sen om att svenskar dricker fattar väll alla eller? ganska onödigt att ta upp vi är inte några helgon. sen om du analyserat filmen hade du sett att bara en drack något.
men eftersom inte du var där har inte du en aning om det var saft eller alkohol.

16 197 Inlägg
27 januari 2008
#119
John87 skrev:
richardoo290 skrev:
endel utlänningar är ju väldigt agressiva av sig.. o de som håller på som han bör enligt min mening skickas hem igen hmm
Vad gör man med alla svenskar som gör sådär då?
För det finns en hel del svenskar som måste hävda sig hela tiden också.
jo vist finns de svenskar som gör så me.. men då e de iaf vårt "pack" å inget "pack" som e inflyttat..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

543 Inlägg
28 januari 2008
#120
Laika, du kanske aldrig har kastat frisbee? Förstår du hur många gånger du skulle få försöka kasta innan du ens kommer i närheten av hans lilla skalle?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.


Sök