3276
Sök

Ta bort handbromshandtag på Golf III

4 Inlägg
6 december 2005
Trådstartare
Hej

Jag har en golf III:a från -96, tänkte kolla om det är någon som vet hur man monterar bort handbromshandtaget, går det?

Tacksam för svar

638 Inlägg
2 juni 2006
tja. det går men inte utan att förstöra plastdamasken... du får helt enkelt ta en kniv eller liknande och skära upp det. sen sätta på en annan damask...

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
2 juni 2006
hm då kan jag ställa en fråga i samma tråd smile jag skar upp lite i facket under ac´n mm nu vill jag byta den till en hel men hur tusan gör man att få bort den gamla är inga problem men att få dit en ny verkar det som jag måste montera ner hela bilen smile

517 Inlägg
2 juni 2006
Du ska nog inte lita på vad alla säger här på garaget.. Skulle byta min "damask" om den nu kallas så.. var tvungen att ta av handbromshandtaget.. fick ta en liten skruvmejsel o leta upp flärpen som sitter under bromshandtaget långt bak.. man kan känna den med fingrarna.. sen e det bara att dra av handtaget o göra vad du vill med det.. du skär alltså inte itu någonting...

/Martin - Wolfsburg GTI

Administratör
2 979 Inlägg
2 juni 2006
jag håller med mawe om vi talar om samma sak..... sällan man behöver ta sönder nått för att demontera om man vet hur man gör.

En kopp av den svarta såsen...

Fartdåre!
592 Inlägg
2 juni 2006
De e inte så svårt. Bakom handbromsen har du ett litet fack. i det ligger oftast en liten gummi matta. under den sitter de en skruv. Skruva lös den. Då får du bort halva mitkonsollen. Sen får man lirka lite såkommer hela överdraget över spaken. E inte så svårt.
Senast redigerat av ventohuan (2 juni 2006)

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

517 Inlägg
3 juni 2006
varför ska han ta av hela konsolen för att få bortt handbromshandtaget?

/Martin - Wolfsburg GTI

Fartdåre!
592 Inlägg
3 juni 2006
För damasken sitter fast i en plast ram som sen sitter med klamer i konsolen. Ska du byta damasken så e de bra o ha denna plastram.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

638 Inlägg
3 juni 2006
damasken är ju limmad fast... på min iaf var den det
Senast redigerat av Ripley333 (3 juni 2006)

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
3 juni 2006
på min är det bara lyfta facket så finns det två skruvar sen är det bara börjar lyfta bort delarna smile

Sök