2136
Sök

vad tycker ni om pioneer?

854 Inlägg
10 april 2008
Jag har haft en DEH-5900 i ett halvår nu och när jag kopplade in 2 slutsteg så uppkom en störning som lät som om någon satt och trummade på konen med fingret, när jag startade bilen ven det som om jag vet i fan! Testade att byta HU till en ny och allt försvann... Jag är dessutom helt 100 på att jag inte gjort något fel vid inkoppling som gjort att den gått sönder. Annars är jag riktigt nöjd.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 april 2008
Pioneer är fina saker smile Apline är Finaste sakerna inom Ljud kvalite.
Alpine har sakerna man saknar hos Pioneer. Men pioneer gooo!
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (10 april 2008)

C H E V R O L E T <3

4 586 Inlägg
11 april 2008
Kmarcus skrev:
Jag har haft en DEH-5900 i ett halvår nu och när jag kopplade in 2 slutsteg så uppkom en störning som lät som om någon satt och trummade på konen med fingret, när jag startade bilen ven det som om jag vet i fan! Testade att byta HU till en ny och allt försvann... Jag är dessutom helt 100 på att jag inte gjort något fel vid inkoppling som gjort att den gått sönder. Annars är jag riktigt nöjd.

det brukar vara dårlig jord till enheten som gör att du får det ljudet

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
11 april 2008
pioneer är fina grejjor sirru:D

Ableton Live

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
11 april 2008
Children-Of-Bodom skrev:

Det finns många som unnit Europamästerskapen med Pioneer. Och det finns många med Alpine. Och Sony.

Matchning! fasen vad folk verkar ha svårt att fatta....

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 453 Inlägg
11 april 2008
jonash skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Det finns många som unnit Europamästerskapen med Pioneer. Och det finns många med Alpine. Och Sony.

/Jonas

Jo men det beror nog på att alla inte delar ditt brinnande intresse för billjud...
:-)

1 129 Inlägg
11 april 2008
sveddan skrev:
jonash skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

/Jonas

Jo men det beror nog på att alla inte delar ditt brinnande intresse för billjud...
:-)

Jag håller med att allt har sin matchning. Men det beror ju mycket på vilket gren tævlandet ligger inom oxå.

Dæremot så sæger ju antalet anvændare av en viss produkt en del oxå.

Jag tror att många væljer en alpine framfør andra mærken.

400 Inlägg
11 april 2008
har bara ljud i från pioneer smile

pioneer is da shit tongue

854 Inlägg
11 april 2008
jorre83 skrev:
Kmarcus skrev:

det brukar vara dårlig jord till enheten som gör att du får det ljudet

Läs igen...

1 129 Inlägg
11 april 2008
Med tanke på att det alltid ær delade åsikter på forum så frågar ja før nøjes skull vilken pioneer ni tycker hade varit den mest matchande konkurrenten till Alpine 9887 big_smile.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
11 april 2008
Palicuse skrev:
Med tanke på att det alltid ær delade åsikter på forum så frågar ja før nøjes skull vilken pioneer ni tycker hade varit den mest matchande konkurrenten till Alpine 9887 big_smile.

Eftersom båda är enheter med inbygd DSP, och 9887 är Alpines top-of-the line vad gäller enheter med inbygd DSP så är det väl P88an.

Sen finns det ju betydligt värre från både Alpine och Pioneer..

mvh Jonas

1 129 Inlägg
12 april 2008
Oavsett vad man väljer så tycker ja att det nästan alltid finns nåt värre. Men va ja har sett, hört och läst så klarar många sig långt o länge med spelare liknande 9855 o 9887. Jag har hört båda spelarna o tycker att de båda spelar väldigt rent o fint(tycker dock att eclipse spelar lite mjukare, men har hört att den saknar användbara funktioner som t.ex. MUTE). Men än så länge så har ja varken hört på den gamla lr den nya P88an.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
12 april 2008
Palicuse skrev:
Oavsett vad man väljer så tycker ja att det nästan alltid finns nåt värre. Men va ja har sett, hört och läst så klarar många sig långt o länge med spelare liknande 9855 o 9887. Jag har hört båda spelarna o tycker att de båda spelar väldigt rent o fint(tycker dock att eclipse spelar lite mjukare, men har hört att den saknar användbara funktioner som t.ex. MUTE). Men än så länge så har ja varken hört på den gamla lr den nya P88an.

I Alpines fall så har du MASSOR utav kombinationer med deras externa DSP (PXAH701) som blir bättre enheter än 9887an, samt flaggskeppet F#1.

I Pioneers fall är det bara P9/P90 som är värre, samt deras ODR.

mvh Jonas

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
12 april 2008
steifan skrev:
Pioneer var först med cd-spelare i bil 1984, om det är värt nåt wink

Nej.

Philips uppfann CD'n, de har inte haft en produkt som varit i topp..

/Jonas

huh?
10 427 Inlägg
13 april 2008
jonash skrev:
steifan skrev:

Nej.

/Jonas

Ja dom tillsammans med Sony kom med CD-spelare 1982.

Men Pioneer hann först på bilsidan wink

"Pioneer played a role in the development of interactive cable TV, the Laser Disc player, the first automotive Compact Disc player, the first detachable face car stereo, Supertuner technology, DVD and DVD recording, plasma display, and Organic LED display (OLED). "

Verkar även som att de var först med citat: "1975 Nov. Introduces the world’s first component car stereo".
Vad det nu innebär wink
Senast redigerat av steifan (13 april 2008)

508 Inlägg
13 april 2008
funkar prima i slö40in=)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
13 april 2008
steifan skrev:
jonash skrev:
steifan skrev:

Nej.

/Jonas

Ja dom tillsammans med Sony kom med CD-spelare 1982.

Men Pioneer hann först på bilsidan wink

"Pioneer played a role in the development of interactive cable TV, the Laser Disc player, the first automotive Compact Disc player, the first detachable face car stereo, Supertuner technology, DVD and DVD recording, plasma display, and Organic LED display (OLED). "

Verkar även som att de var först med citat: "1975 Nov. Introduces the world’s first component car stereo".
Vad det nu innebär wink

Mitt "nej" var som svar på att det betyder inte ett skit. Och jag använder de som uppfann CD tekniken som bevis.  Det var så jag menade.

/Jonas

199 Inlägg
13 april 2008
är sjukt nöjd med min pioneer stereo 9600 serien ! har även hemförstärkare i pioneer som är jävligt prisvärt för kvaliten och ljudet man får ! högtalarna från pioneer har jag endast hört prs högtalarna och dom är sjukligt bra ! basarna tycker jag inte är något prisvärt,,, plus så är dom inte särsklit snygga enligt mig , inga monster basar precis förutom den allra största serien i basarna !

13 april 2008
familjen har nån pioneer spelare i rovern (morsans bil) o den låter väl helt ok.
jag själv har en Pioneer TS-W3004SPL bas som reservbas i min bil just nu. den får på tok för lite effekt från steget, men spelar ändå förvånansvärt bra.
min polare har en billigare cd spelare från pioneer o den är jag inte imponerad av.

ja, det är iallafall mina erfarenheter av pioneer smile.

Sök