2732
Sök

Om du fick ändra en sak på regeringen, vad skulle du ändra?

804 Inlägg
27 januari 2008
loudness skrev:
hade bara vart bra om norge tog över inse hur fet oljefonden är!

lägg ner försvaret och sätt prestationslön på alla statliga jobb så kanske de blir lite ordning på de här landet
kan hantverkare gå på ackord varför skulle inte tex poliser kunna göra de

Bara inte trafikpoliserna går på ackord, då lär de stå ut med e6:an och stanna alla och dela ut 30km/h för fort-böter. :E

4 554 Inlägg
27 januari 2008
baaki skrev:
loudness skrev:

lägg ner försvaret och sätt prestationslön på alla statliga jobb så kanske de blir lite ordning på de här landet

Bara inte trafikpoliserna går på ackord, då lär de stå ut med e6:an och stanna alla och dela ut 30km/h för fort-böter. :E

jo det är ju de som kan bli men endå de som har den skadeglädjen missbrukar de redan så ja tor inte de blir någon skillnad men nog fan skulle de bli ordning på sammhället och de skulle bli pengar i rörelse

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
27 januari 2008
loudness skrev:
richardoo290 skrev:
loudness skrev:

du förstår tydligen inte allvaret i att inte ha ett försvar? och varför ska norge ta över? vi kan ta över dem igen.. fan vi skulle aldrig gett tillbaka norge. vi hade vart mkt rikare nu ifall vi skulle behållt dem..

tydligen gör jag inte de då de enda militärerna är 100mil bort i afrika, kazakstan mm och lär inte hinna hem till nån invasion ändå och jo de va kanske dumt att släppa norge men det är lätt att vara efterkolk. nu känns försvaret som ett slöseri med pengar, att forska fram olika vapensyste osv är jag för med tanke på att det går att sälja men att ha en ett försvar som aldrig kommer få uppleva något annat än lite övningar är meningslöst

Jasså? Du inser tydligen inte hur bra försvaret är för samhället? Farsvaret är en resurs som som kan utnyttjas till ganska mycket, inte bara väpnad strid med ryssen som du tror är det enda viktiga.

vi kan ju ta en drastisk jämförelse: Jag blir inte sjuk eller skadad så jag behöver ingen sjukvärd, lägg ner...

Jag har jobb jag behöver ingen utblidning , lägg ner skolan....

Jag har aldrig blivit utsatt för något brott så lägg ner polisen...

Jag har aldrig bövt ta en strid i domstol så lägg ner rättsväsendet..

Alla funktioner i samhället finns där ev en anledning! Hade vi inte haft en försvarsmakt hade vi inte varit sverige i dag! Detta är fakta.

Dessutom gnäller alla på hur dåliga försvaret är på att spara. Försvarsbudgeten låstes i börja på 90-talet till 40 miljarder och är i dag på 38 miljarder. Hade man räknat upp dem med inflationen hade man haft en budget på ca 70 miljarder i dag...

Dessutom är det intressant att alla skäller och skäller på moderaterna för dålig politik när de flesta förändringar som inträffar harstammar från sossetiden... Tar tid att vända ett så stort fartyg som sverige.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
27 januari 2008
Hade ja fått ändra en sak på regeringen så hade ja bestämt att samtliga i alliansen alltid ska bära dumstrut.

4 554 Inlägg
27 januari 2008
zovix skrev:
loudness skrev:
richardoo290 skrev:
du förstår tydligen inte allvaret i att inte ha ett försvar? och varför ska norge ta över? vi kan ta över dem igen.. fan vi skulle aldrig gett tillbaka norge. vi hade vart mkt rikare nu ifall vi skulle behållt dem..

tydligen gör jag inte de då de enda militärerna är 100mil bort i afrika, kazakstan mm och lär inte hinna hem till nån invasion ändå och jo de va kanske dumt att släppa norge men det är lätt att vara efterkolk. nu känns försvaret som ett slöseri med pengar, att forska fram olika vapensyste osv är jag för med tanke på att det går att sälja men att ha en ett försvar som aldrig kommer få uppleva något annat än lite övningar är meningslöst

Jasså? Du inser tydligen inte hur bra försvaret är för samhället? Farsvaret är en resurs som som kan utnyttjas till ganska mycket, inte bara väpnad strid med ryssen som du tror är det enda viktiga.

vi kan ju ta en drastisk jämförelse: Jag blir inte sjuk eller skadad så jag behöver ingen sjukvärd, lägg ner...

Jag har jobb jag behöver ingen utblidning , lägg ner skolan....

Jag har aldrig blivit utsatt för något brott så lägg ner polisen...

Jag har aldrig bövt ta en strid i domstol så lägg ner rättsväsendet..

Alla funktioner i samhället finns där ev en anledning! Hade vi inte haft en försvarsmakt hade vi inte varit sverige i dag! Detta är fakta.

Dessutom gnäller alla på hur dåliga försvaret är på att spara. Försvarsbudgeten låstes i börja på 90-talet till 40 miljarder och är i dag på 38 miljarder. Hade man räknat upp dem med inflationen hade man haft en budget på ca 70 miljarder i dag...

Dessutom är det intressant att alla skäller och skäller på moderaterna för dålig politik när de flesta förändringar som inträffar harstammar från sossetiden... Tar tid att vända ett så stort fartyg som sverige.

/Magnus

nu är det ju inte direkt ur enskiljd person det handlar om  men om ingen hade vart sjuk (vilket är orimligt men endå) så är de klart vi inte hade behövt massa vårdpersonal som går och bäntar på jobb i onödan hade alla i sverige varit hederliga och aldrig gjort något olagligt ja va ska vi ha polisen till?

du får gärna förklara vad försvaret har för uppgift i ett land som aldrig kommer vara i närheten av krig mer än att hjälpa till i andra länder 100mil bort och var alla 38miljarder hamnar

blacken
27 januari 2008
Mortalis skrev:
Hade ja fått ändra en sak på regeringen så hade ja bestämt att samtliga i alliansen alltid ska bära dumstrut.

lollollol Och en snigel på ögat!.. big_smile

blacken
27 januari 2008
loudness skrev:

Du ska inte tro att "faran är över". Så att lägga ner militären ska vi nog inte göra..

165 Inlägg
27 januari 2008
Klippa alla politikers kreditkort...

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
27 januari 2008
se till att dem inte får ett antal miljoner när dem slutar/avgår/sparkas för det är ta mig fan inte rätt. inte ens för en löjlig person i regeringen.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

1 062 Inlägg
27 januari 2008
Lagstifta mot MP, V och Sossarna

"You Go, we go!"

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 januari 2008
JH skrev:
Klippa alla politikers kreditkort...

nej! yikes  då skickar dom ju bara räkningarna till skattebetalarna !!
iförsig gör dom redan de..  men de blir ju värre! yikes

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 januari 2008
sverige är som ett fartyg ute på ett stormigt hav, i 12år har vi seglat åt fel håll..
nu måste båten vändas.. och innan båten har slått runt ligger den ju givetvis på bredsida och det är jue inte de roligaste.. men så fort vi har vänt båten helt om ska ni se att de blir bättre..

vi vänder just nu mot de bättre men dock fortfarande fel.. med annan regering än nuvarande så kan skulle vi kunna segla åt helt rätt håll! våga rösta på annat än sossarna o moderaterna!!

93 Inlägg
27 januari 2008
Jag skulle stänga dörrarna för invandrare. Vi behöver lägga de pengarna på försvar, barnomsorg, äldreomsorg, sjukvård m.m.

PS! Jag är ingen rasist...jag vill bara lösa problemen vi har innan vi skaffar oss nya. Hoppas ni förstår vad jag menar. DS!

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!

8 156 Inlägg
27 januari 2008
blacken skrev:
Du ska inte tro att "faran är över". Så att lägga ner militären ska vi nog inte göra..

Nej, man ska nog inte lägga ner försvaret. Speciellt inte nu när Vitryssland och Ryssland tänker bilda en union. Vitryssland är verkligen en gammal klassisk sovjetkommunistisk diktatur. Någon annan än jag som varit där förresten? Skrämmande är mitt intryck av det landet.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
27 januari 2008
_Sofie_ skrev:
Jag skulle stänga dörrarna för invandrare. Vi behöver lägga de pengarna på försvar, barnomsorg, äldreomsorg, sjukvård m.m.

PS! Jag är ingen rasist...jag vill bara lösa problemen vi har innan vi skaffar oss nya. Hoppas ni förstår vad jag menar. DS!

Det är ju invandrare som håller Sverige flytande. Problemet är ju anhöriginvandringen när dom som invandrat hit tar med sig släkt och vänner. Typ mormor och morfar osv.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

226 Inlägg
27 januari 2008
göra en lag ändring så regeringen inte får sälja nått statligt som Bilprovningen/vin&sprit/sjukvård å så vidare.
och ta bort momsen på bensinskatten, porta miljöpartiet sänka skatten på bilar, stänga gränserna och ta hand om dom vi har här först.
mer pengar åt sjukvård/skolan/äldrevården.
och gå ur EU.

Makaronborrare
993 Inlägg
27 januari 2008
TLO skrev:
Lagstifta mot MP, V och Sossarna

Ja en diktatur verkar ju rätt mysigt

Makaronborrare
993 Inlägg
27 januari 2008
richardoo290 skrev:
sverige är som ett fartyg ute på ett stormigt hav, i 12år har vi seglat åt fel håll..
nu måste båten vändas.. och innan båten har slått runt ligger den ju givetvis på bredsida och det är jue inte de roligaste.. men så fort vi har vänt båten helt om ska ni se att de blir bättre..

vi vänder just nu mot de bättre men dock fortfarande fel.. med annan regering än nuvarande så kan skulle vi kunna segla åt helt rätt håll! våga rösta på annat än sossarna o moderaterna!!

Då kanske du kan förklara vilket parti som du tror klara den uppgiften så bra?

Teddan
2 495 Inlägg
27 januari 2008
richardoo290 skrev:

vänder båten är ju precis va alliansen gör nu , men alla klagar ju nu när vi ligger på bredsida.wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

study
772 Inlägg
27 januari 2008
jag kan säga att det går mycket bra för swe hur ser dollarn ut låg. det har varit högkonjuktur den har stablititserat säg nu lite. nu kommer någon jävla sosse och säga ja men vid gjorde grund jobbet jo men visst
då ska vi ses vill du ha 9000kr i bidrag eller 12000kr när du jobbar hmm undra vad folk väljer. jo det första inkluderar att soss betalar hyran också.

invandringen är bra men tvångsplasering på orter där det är utflyttning med mera.

madness vin & sprit är påg bort det vet alla elelr ja de som läser tidningen apoteket håller på och privatiseras nu. sbp skulle jag kunna tänka mig att ha kvar ändå. sak samma för mig angående sbp men resten ska staten ej äga.

och inga mer jävla pengar till sj.
Senast redigerat av moose46019 (27 januari 2008)

Sök