3928
Sök

Växellåda SAAB 9000 2.3 LTT -94

15 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Hej gott folk. Härom dagen började min backväxel att krångla på Saaben. Ibland trög att få i eller inte alls eller så fungerade den ?? Iaf idag bytte ja länkagegummit men har tyvärr kvar problemet sad Någon som har något förslag om vad det kan vara?

med lem
1 925 Inlägg
25 januari 2008
BLooDWISH skrev:
Hej gott folk. Härom dagen började min backväxel att krångla på Saaben. Ibland trög att få i eller inte alls eller så fungerade den ?? Iaf idag bytte ja länkagegummit men har tyvärr kvar problemet sad Någon som har något förslag om vad det kan vara?

byt olja eller får du prova justera om växlarna...min var också sån o det visade sig att jag kör hål på lådan så oljan pissat ut

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
25 januari 2008
Backen sitter på gaveln på lådan iaf så om den pajat så slipper du riva ner lådan...

1 062 Inlägg
25 januari 2008
Är väl lite halvvanligt  med kärvande back -94 & framåt?
Finns ett rep-kit för detta har jag hört.

M.V.H.

15 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
Tackar för svaren. Skall kolla Oljan och ställa in växlarna till att börja med. Sen får väll man riva ner lite och kika lite hur det ser ut.

2 164 Inlägg
26 januari 2008
Va mer vanligt till NG900 att detta händer och de finns satser man kan köpa och fixa de med men de är inte billigt.
Räkna med om de är en bra verkstad och dom ska fixa allt då de ska vara monterat på bil ca 15000:-
är de under de så är de bra pris och de beror ju med på vad som byts. De är ändå en enkel renovering för 15000:-

MVH

F

Sök