tror här är en del som är lite väl optimistiska... den enda bil jag mätt på var min nissan 200sx, som skulle göra 0-100 på 7,5 original enligt nissan. med steg 3 chip, öppet filter och större intercooler klockade jag den på 7,3 och växlarna satt så bra de kunde. min poäng är att 40 hästar inte gör någon markant skillnad, vilket vissa verkar tro, samt att det krävs perfekt start och perfekta växlingar för att uppnå tillverkarens uppgift 0-100. felet med nissan 200 är att man måste ha i trean för o komma upp i 100 om man inte vill övervarva friskt. att uppskatta 0-100 utan att ha kollat är ganska vågat.
ja 0-100 på ca 10sec på papper då dvs:) men om jag skulle tippa själv då man kör så ligger det kanske runt 12-20sec beronde på underlag å hur växlarna sitter
tror här är en del som är lite väl optimistiska... den enda bil jag mätt på var min nissan 200sx, som skulle göra 0-100 på 7,5 original enligt nissan. med steg 3 chip, öppet filter och större intercooler klockade jag den på 7,3 och växlarna satt så bra de kunde. min poäng är att 40 hästar inte gör någon markant skillnad, vilket vissa verkar tro, samt att det krävs perfekt start och perfekta växlingar för att uppnå tillverkarens uppgift 0-100. felet med nissan 200 är att man måste ha i trean för o komma upp i 100 om man inte vill övervarva friskt. att uppskatta 0-100 utan att ha kollat är ganska vågat.
Övervarva? Om du har höjt laddet så drar väl en 200 till varvstoppet? När jag racear med min bimmer brukar jag försöka varva den till 100 varv innan stoppet, då får jag bäst tider...
Jag får det till 6.5 sek. Precis som BMW anger för övrigt. Här är en film, inte min men får exakt samma tid 100-200 så borde inte skilja ett ett dugg i prestanda mellan bilarna.
med Launch Control och respons i från 0 gör evon det på 3.9 i data loggern! hinner få i trean innan 100:) dock är evo inte orginal:) och bara mappad på vridmoment!
Jag tycker det låter ganska lite för och vara en s70R? är du verkligen säker på att det är 7.5?
Min saab gör 0-100 på 6.55 sek enligt Bilsport nr23s tester, men sen får man ju räkna med att bilen har blivit sleten med åren så 0-100 på 6.55 sek gör den nog inte längre hehe.. Har själv aldrig provat så exakt då det aldrig har varit torrt ute så länge jag ägt bilen..
Men jag hoppas ju på och komma under 7 sek när jag tar på sommardäcken för första gången