btr sitter på nästan alla bilar med insprut om du köper en ny och höjer soppatrycket så kommer bilen gå fett och du kommer få en bil som går väldigt dåligt
Höjer du bränsletrycket med en ställbar BTR och samtidigt skickar in mer luft (tex genom att öka laddtrycket) så får du mer luft/bränsle att detonera i motorn vilket ger mer effekt. Spridarna kan leverera en viss volym soppa baserat på ett specifikt tryck. Ökat tryck ger ökat flöde.
Höjer du bränsletrycket med en ställbar BTR och samtidigt skickar in mer luft (tex genom att öka laddtrycket) så får du mer luft/bränsle att detonera i motorn vilket ger mer effekt. Spridarna kan leverera en viss volym soppa baserat på ett specifikt tryck. Ökat tryck ger ökat flöde.
Ökar man bränsletrycket så kommer spridarna att flöda mera men luft/bränsleförhållandet (och även tändningen) blir fel om man bara ökar laddtrycket sen Enda sättet att få mera effekt på ökat bränsletryck är att efteråt mappa bilen till rätt luft/bränsleförhållande igen men bara om spridarna innan det ökade bränsletrycket bottnade (kan dock ge mer effekt på hålspridare att enbart öka bränsletrycket och mappa om pga bättre dimmning av spridarna)
Japp, helt rätt med LMM. Ibland så används även MAP-sensor ;o) Ville inte gå in i för mycket detalj. Hur som helst så ger mer bränsle ihop med mer luft mer effekt och det kan man skapa med hjälp av en BTR (bäst att tillägga...bland annat...eftersom det inte räcker med bara en BTR)