3416
Sök

Nissan 100NX Light

Mångsysslare
546 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Kan man bara ge en bra förklaring till hur bilen knyter ihop med ens program så är det nog inga problem.

184 Inlägg
30 januari 2009
ser låvande ut! kommer bli fin när de e klart! smile

Audi Freak :)

Driver
2 111 Inlägg
30 januari 2009
Tråkigt med väntetid men kul att de går framåt iaf smile. Keep it up! smile

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Mångsysslare
546 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Kul med lite nya personer här i tråden också. Och kul att ni gillar det jag gör också! Och i morgon blir det nog till att sticka iväg till garaget och plasta lite.

86 Inlägg
1 februari 2009
streetpirate87 skrev:
Kan man bara ge en bra förklaring till hur bilen knyter ihop med ens program så är det nog inga problem..

hoppas jag fixar det,går teknik men med hockey gymnasium och vi har inte digitalt skapande sad

streetpirate87 skrev:
Kul med lite nya personer här i tråden också. Och kul att ni gillar det jag gör också! Och i morgon blir det nog till att sticka iväg till garaget och plasta lite.

Och bilder vill vi se lolbig_smileyikessmilecool

Bly fot? Nej bara tung på gasen

Mångsysslare
546 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Mycket teknik på en bil ju wink

Och ska försöka ta några bilder också!

Mångsysslare
546 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Var iväg till garaget och plastade idag. Och det fanns ju lite saker som behövdes plastas, så nu är jag helt slut igen (Blir så när man varit sjuk). Men jag har åtminstone kommit igång igen! Och det mesta blev bra förutom att forma till kanterna på vingen, så det blir nog till att testa på metoden med fogskumm där.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/559109_a02ii0.jpg
Fick tyvärr inte till några bra kanter på vingen sad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/559115_mci0oi.jpg
kladdade med polyester för att få bort lite ojämnheter på svårslipade ställen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/559117_b2la9u.jpg
Har nu plastat igen hålet i hatthyllan, som var tänkt för basen, som blev ett slutsteg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/559120_we25fh.jpg
Börjar bli klart för bildskärmen också

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/559123_fd9dhu.jpg
Kanterna såg ju bra ut till en början. Innan dom började säcka ihop wink

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 februari 2009
Hallå!

Du kom att tänka på när man sett andra fixa vingar så har de ju förlängt ytan med något som i ditt fall och sedan byggt upp med fogskum först sedan glasfibrat, men säger inte att ditt sätt inte funkar, bara att fortsätta fixa smile

Blir alla tiders!
Mvh Kim

Mångsysslare
546 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Hade ju varit lättare att göra så, men då hade jag varit tvungen att räkna ut att det inte skulle bli bra i förväg och det lyckas man ju inte göra jämnt wink Men har ju det övre vingplanet kvar och då kan jag ju gå den enkla vägen på en gång!

4 663 Inlägg
1 februari 2009
nice big_smile kul att det går framåt big_smile

Mångsysslare
546 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Var iväg och kollade tillbilen idag. Dock så blev det inte så mycket gjort. Men jag kapade till adaperna till speglarna iaf.

hej vad gör du?
416 Inlägg
11 februari 2009
För pengarna du har spenderat på denna bil är rätt mkt, du hade nog kunnat köpa en lite finare bil. Men de är ju min åsikt.

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

Mångsysslare
546 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Det spelar ingen roll vad man köper för bil, kostar ändå att få den snygg. Och så är det roligare att utgå från en udda bil också!

Mångsysslare
546 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Var iväg och spacklade idag igen och nu börjar man se lite resultat på vissa av grejerna big_smile Köpte lite fogskum idag också, så om det hinns med blir det till att testa lite med det i helgen. Skulle ta lite bilder hade jag tänkt men självklart var batterierna i kameran slut, så har satt batterina på laddning nu! Så förhopningsvis kan ni få bilder på när jag exprimenterar med fogskummet i stället!

4 663 Inlägg
13 februari 2009
nice big_smile kommer bli skit bra  det är samma här mina batterier gillar inte att vara i kameran verkar det som

Mångsysslare
546 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Nånting är det ju iaf som tar slut på batterierna tills det är dax att använda dom.

Mångsysslare
546 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Började lite med fogskummet idag oc fyfan vilket kladd. Började på vingen och fyllde upp lite på bakspegeladaptrarna också och jag borrade även hål i dom för alla sladdar.
Tyvärr stjekade kameran även idag trots nyladdade batterier. Gillar nog inte kylan helt enkelt. Men har åtminstone vingen hemma nu, så kanske lyckas ta någon bild på den i kväll åtminstone.
Och det var väl ungefär vad jag gjort idag. Just ja städade även upp lite i garaget, men det var allt som blev gjort idag.

16 197 Inlägg
16 februari 2009
varför detta kladdande me fogskum när de finns donocell??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mångsysslare
546 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Fogskum är lättare att få tag på och är billigare. Kanske blir lite extra jobb om man väljer fogskum, men är sånt man får ta när man går den billiga vägen. Förövrigt har du gjort ett kannon jobb med jettan, men jag tyckte bättre om den förra versionen (var lite stilrenare enligt mig) Även om den ser jäkligt brutal ut som den ser ut nu!

mvh stefan

Mångsysslare
546 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Här har jag lagt på fogskum som ska skäras till.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/573049_m15gzn.jpg

Sök