3824
Sök

Bästa baslådan, låg budget!

10 Inlägg
9 december 2005
BRLs Rockford Lådor är rätt bra kostar runt 4000! Så slipper man snickra ihop en egen wink

412 Inlägg
9 december 2005
Trådstartare
Fordmustang skrev:
Kolla in www.ljudia.se   har kollat där och det verkar vara rätt okey grejer där=)
MVH//Emil

Någon stans i bakhuvudet känns det som att jag inte gillar den affären, iallafall inte på internet, tycker deras hemsida är så gräslig:)

Tomten
1 065 Inlägg
Bmw E36
304 Inlägg
9 december 2005
Jag sätter min röst på rockford basarna, dom är extrema.

412 Inlägg
9 december 2005
Trådstartare
Spridda skurar, trodde jag skulle få ett enat svar, men det vekar vara omöjligt:)

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
10 december 2005
elsmurfo skrev:
Fordmustang skrev:
Kolla in www.ljudia.se   har kollat där och det verkar vara rätt okey grejer där=)
MVH//Emil

Någon stans i bakhuvudet känns det som att jag inte gillar den affären, iallafall inte på internet, tycker deras hemsida är så gräslig:)

Även om jag inte gillar ljudias kvalite så kan jag gå i god för online butiken. Funkar hur bra som helst. Ljudia är dessutom ett registrerat företag i Finland svergie och norge, så var inte orolig.

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

864 Inlägg
12 december 2005
http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1332896968

har du inte lust att bygga låda till den kan du ju alltid be nån kompis göra det för ett flak bärs eller nåt... tongue, just den basen har jag hört mycket positivt om....

412 Inlägg
12 december 2005
Trådstartare
Kan inte bestämma mig nu, det hänger mellan rockford lådan och kicker, är det en märkbar skillnad mellan dessa? tycker sjävl att rockford lådan är snyggare..

Team Tondöv
649 Inlägg
12 december 2005
Måhända, men Kicker låter bättre..

412 Inlägg
12 december 2005
Trådstartare
freddan70 skrev:
Måhända, men Kicker låter bättre..

Är du säker på detta? Och hur stor är skillnaden? något test eller är det "hörbar" skillnad

6 851 Inlägg
12 december 2005
elsmurfo skrev:
Kan inte bestämma mig nu, det hänger mellan rockford lådan och kicker, är det en märkbar skillnad mellan dessa? tycker sjävl att rockford lådan är snyggare..

Jo kan hålla med om att lådan till RF basarna ser bra ut, men tyvärr är det det ända som är bra med den.
Kicker har en enklare låda, men å andra sidan låter den bättre och det är väl det som är meningen? för du skall väl spela med den och inte bara titta på den?

412 Inlägg
12 december 2005
Trådstartare
Tiaz skrev:
elsmurfo skrev:

Jo kan hålla med om att lådan till RF basarna ser bra ut, men tyvärr är det det ända som är bra med den.
Kicker har en enklare låda, men å andra sidan låter den bättre och det är väl det som är meningen? för du skall väl spela med den och inte bara titta på den?

Ja, som sagt så undrade jag om det är en hörbar skillnad mellan dessa, är det de så köper man ju kicker.

6 851 Inlägg
12 december 2005
elsmurfo skrev:
Tiaz skrev:
elsmurfo skrev:

Ja, som sagt så undrade jag om det är en hörbar skillnad mellan dessa, är det de så köper man ju kicker.

Nu har jag inte lyssnat på dessa två i samma bil med samma steg på samma gång. Men ja, jag tycker att det känns som hörbar skillnad.
iaf. när jag lyssnat på de olika två, även om det inte vart vid samma tillfälle.
Jag kan säga så att i RF lådan så tyckte jag mej höra massa skrammel från plasten och den kändes inte lika välbyggd som kicker lådan.
Det vart som sagt va inte bättre av att jag öppnade och kollade hur lådan va uppbyggt heller..usch för RF som annars gör hyffsade saker.

14 Inlägg
13 december 2005
jag skulle ha köpt en Alpine SWR-1242D, spelar grymt bra kan jag lova smile

http://www.caraudio-versand.de/shop.pl? … ;id=112797

719 Inlägg
13 december 2005
Tiaz: Antar att du bara klagar på lådan? För RF basarna är det ju inget fel på iaf.

live free, die young.

6 851 Inlägg
13 december 2005
Scratch skrev:
Tiaz: Antar att du bara klagar på lådan? För RF basarna är det ju inget fel på iaf.

Ja det är på själva lådans uppbyggnad jag är besviken på. RF mej veterligen brukar göra bra saker, men denna är tyvärr inte riktigt RF kvalité.
Basarna i sig är väl ok. inte deras bästa, men de är ok. iaf.

50 Inlägg
18 december 2005
http://cgi.ebay.de/GIGANTISCHE-4700W-KP … dZViewItem

Hitta något mer prisvärt! Det är fan inte lätt.. Köpte en baslåda+steg som jag hitta på tyska ebay för 2000sek.. Dunkar så innihelvete.. Dock hade jag en polare som var nere så jag slapp frakt.

Team Tondöv
649 Inlägg
18 december 2005
Förstår inte varför så många menar att det är skitbra bara det dunkar så innihelvete!!
Existerar inte kraft, kontroll och samspel med resten av anläggningen?

Det där paketet var ju ganska patetiskt dessutom..
4x550W och 2x1250W max, 4x75 och 2x120W RMS..  Viss skillnad!
Senast redigerat av freddan70 (18 december 2005)

1 634 Inlägg
18 december 2005
Jag har en comp vr 10", dock i en låda jag gjort själv, den spelar riktigt bra, mmm, tänka sig 2st!!! Många har blitt förvånade när det bara stod en bas där bak.

Numera Saab 9-5 Aero -00

494 Inlägg
25 januari 2006
elsmurfo skrev:
Hej, söker nu en baslåda för cirka 4000kr, Vart hittar man den mest prisvärda och bäst låtande baslådan för detta? spelar ingen roll vad det är för märke bara den spelar "BRA".

som sagt, budget på 4000kr.

Ge gärna länk!

Mvh nils

Kolla på totalljuds  x2 bas 2400watt  12a spelar riktigt bra, 3250 kr

jag är hård som sten

Sök