2622
Sök

Ska på besiktning med bilen nu på onsdag. Hur kommer det bli med trasig bakruta?

1 582 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
Tjena.

Ska besikta bilen nu på onsdag och som vissa vet så har min bakruta exploderat i tusen bitar big_smile
Vad jag hört så ska det gå bra att besikta bilen utan någon bakruta. Någon som vet om det stämmer?

Har redan pratat med försäkringsbolaget angående detta, kommer kosta mig 1700:- i självrisk för ny ruta, vilket inte var så otroligt farligt tycker jag.

Mvh Pappi

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
28 januari 2008
Skall nog inte vara några problem. Bara du sätter igen hålet med plast och tejp, så inte avgaserna går in i bilen. Förklara vad som hänt.

Smoke Tires Not Drugs.

1 582 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
Tack för tipset, ska ta och skaffa sådan genomskinlig plast då big_smile

Mvh Pappi

3 059 Inlägg
28 januari 2008
Du kan ta va du vill... svart plåtskiva eller va som helst.. Bakrutan behöver ej vara genomskinlig.. du får måla den svart om du känner för de. Svetsa igen den om du känner för det.

1 582 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Tackar för informationen big_smile ska iväg och städa lite i bilen, förhoppningsvis så går den igenom imån då wink

Mvh Pappi

16 Inlägg
17 november 2009
stämmer detta? jag har en bil som har trasig bakruta som jag skall besikta snart. Kan jag bara tejpa fast någon plastskiva etc istället för en ruta?

Jävel
2 018 Inlägg
17 november 2009
Ja, bakrutan kan vara målad eller plåt eller vad som helst.

You got to risk it, to get the biscuit :)

1 582 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Jepp min Renault Clio som jag hade då gick igenom bes utan rutan, hade inte satt på någon plast eller så heller cool

Hjultomte
1 500 Inlägg
17 november 2009
Jag ska svetsa min bakruta på min sierra o har åkt in med målade bakrutor innan utan probs smile du måste inte se ut igenom bakrutorna tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Sök