2589
Sök

Problem med 850n vid gaspådrag! SNÄLLA HJÄLP!

4 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Har en 850gl -94 som gått utan problem tills nu när den stått ett tag.
Om jag står på tomgång i friläge och gasar upp den försiktigt så är det inga problem att varva men om jag trycker till snabbt på gasen och släpper  igen så skakar hela bilen/motorn till, "den pluddrar" och låter som att den ska dö.
Samma sak händer om jag upprepar gasningen vid körning. Gasar jag lugnt så driver den sakta framåt utan problem, men om jag trycker gasen i botten så hackar den till som fan och drar lite.
Vet inte om det är att den får för lite bränsle eller vad det är som gör att den beter sig såhär? Någon med tips eller idéer???

716 Inlägg
29 januari 2008
ook,

samma problem me min a4. har haft det problemet, har inte kunnat lösa det eller vid felsök hos audi får dom inte fram något. En verkstad sa "Batteriet ger ut för lite spänning" har inte testat o byta den, orkar faktist inte... För mig gäller det bara o trycka i så lite som möjligt, tar gärna förslag ja med härifrån :p

4 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
A fan.. Ställde samma fråga på sporthoj.com och där var det en kille som nämde batteriet. Men det borde ju väl inte påverka när motorn redan är igång och kör? Tycker man ju... hmm..
Ja som sagt, är det någon som vet vad det är för fel så är jag och Krille tacksamma!

Sök