3591
Sök

Topplock till Opel Calibra 2.0 16v

3 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
Tjenare!  har en calibra 95-a 2.0 16v

Kamremmen gick nu i dagarna! OOOOO så kul! Och nu står jag inför att byta toppen, men ack till min förvåning så finns det inte så många direkt. Nu är jag är jag inne på att renovera toppen ist. Vill veta vad ni har för erfarenheter av en sådan operation och vad det skulle kunna kosta?

Ska förhoppningsvis kunna klara av arbetet själv med att riva o plocka ihop, dock vill jag inte renovera toppen själv eftersom det känns bästa om ett "proffs" tar den biten.

Är ju sugen på och fixa bilen eftersom den kom ut med blankt papper från bes.  Sen att bilen, "när den inte krånglar" går utmärkt! Har haft problem med den där förbannade motorlampan som lyser titt som tätt! "opel orginal" antar jag.

Sen undrar jag också varför i H-vete folk som konstruerar bilar sätter en sketen rem som om den ger sig så pajjar hela toppen!!!! Varför inte ha kjedja ist?, visst det kan ju skrammla lite men ack va bättre det skulle vara!

Ha det bäst!

3 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Nu lutar det åt att riva toppen och låta en firma göra en koll på hur många ventiler som är skrot!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 februari 2008
Kedjor går oxå av...

Forska lite på nåt opelforum, borde vara likande topp på vectra...

Sök