Okej men jag såg att han hade 235/35-19 på sin bil, den firman ja prata med rekommenderade 215/35-19 för att det inte skulle ta i i hjulhuset.. så ja undrar om de e någon skillnad på Aero och vanlig SAAB 9-3 2.0T ? Vad det gäller hjulhuset osv, om de är trängre på en vanlig än om man jämnför med en Aero? Jag har sett SAAB:ar med 225/35-19" och 235/35-19" däck men bara på Aero tror ja.. Nån som vet?
Anledningen till varför du sett olika storlekar kan vara att 9-3 aero -03 som jag har har större bromsar än övriga modeller senare i "programmet" Saab gjorde alltså första årsmodellen med betydligt större skivor fram. Jag har beställt 19" OZ superturismo med 235/35-19 och de ska inte vara några problem enligt firman
Se dina problem som utmaningar och gör dom till möjligheter
Gubbar, gubbar, ni glömmer en viktig avgörande parameter; ET-måttet dvs fälgens offset... det kan mycket väl vara anledningen till att det tar i och inte, vad har ni för ET?
Funderade också på 19" fälgar förrut men den fälgen va 8.5" bred och då rekomenderar dom 235/35-19 däck och eftersom min aero även är sänkt 35mm, så sa han att det kommer bli riktigt tight. Och det känndes inte så kul att chansa.. Så jag beställde 18" med 225/40-18" däck istället för att vara på den säkra sidan.. Men av det som jag har hört, så ska det gå bra om man har 225 däck eller mindre, men som sagt det är bara vad jag har hört..
"If you're in control, you're not going fast enough"
Gubbar, gubbar, ni glömmer en viktig avgörande parameter; ET-måttet dvs fälgens offset... det kan mycket väl vara anledningen till att det tar i och inte, vad har ni för ET?
Beror det inte på hur pass mycket dom har sänkt bilen med ??
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P