3594
Sök

B23ET För och nackdelar

Volvo-Beroende
289 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#1
Hejsan!
Har suttit och läst en stund nu på morgonkvisten. Men jag blir snurrig på vissa trådar. Så jag tänkte höra om det är någon som orkar besvara några frågor.

Vilka är fördelarna med B23et?
Har den smidd stakar och kolvar?
Vad har den för nackdelar?
Hur mycket håller den för i trimmning?

Tack på förhand.

Volvo 760 TIC -84 B23ET

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 februari 2008
#2
fördelar: stark å hållbar motor, sitter elektroniskt sprut m.m
japp smidda stakar å kolvar:)
nackdelar: dom gjordes i för få antal:P annars inga
motorn är god för runt 400 orginal om allt är i bra skick:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Volvo-Beroende
289 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#3
Vad är det som brukar bli i dåligt innevändigt i dom då? Har tänkt att trimma den lite smile. Fast börjar nog med bara ett viking chip

Volvo 760 TIC -84 B23ET

125 Inlägg
1 februari 2008
#4
dom håller för mer än 400 också om man har rätt komponenter runtom å sprut m.m, det som är sämre på b23 är blocken som brukar ge sig runt 600 å upp, men för en vanlig gatmotor så håller b23et mkt fint! Trimma på du!


Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 februari 2008
#5
WolfZap skrev:
Vad är det som brukar bli i dåligt innevändigt i dom då? Har tänkt att trimma den lite smile. Fast börjar nog med bara ett viking chip

sånt som ger sig är ju lager och packningar, men det är ju nästan obligatoriskt att byta vid trimmning mer än chip och höjt laddtryck

Jonas

125 Inlägg
1 februari 2008
#6
Volvo__Mannen skrev:
WolfZap skrev:
Vad är det som brukar bli i dåligt innevändigt i dom då? Har tänkt att trimma den lite smile. Fast börjar nog med bara ett viking chip

sånt som ger sig är ju lager och packningar, men det är ju nästan obligatoriskt att byta vid trimmning mer än chip och höjt laddtryck

Skulle säga att det är nästan viktigare med bara chip och höjt laddtryck, med standard turbo å grenrör osv, då mottryck är avsevärt mkt högre än om man har bra grenrör, stor turbo och sprut! men självklart ska man ju byta lager och nödvändig packningar vid all trimning, kolvringar kan va bra byta också!



Sök