hur många kanaler har du på monoblocket det ska vara minst en kanal till varje bas kopplar du in alla i samma kanal är det risk att blocket pajjar
Ha ha ha Dagens inlägg... Hur många kanaler på ett monoblock
3 basar på 4 ohm blir 1.33 ohm paralellkopplat. DVS alla basar på samma terminal alla 3 plus på samma och alla 3 minus på samma. Antar att det är ett kicker steg du har där så då är det 2ohm stabilt. Alltså ingen bra ide´att koppla så. Däremot funkar det utmärkt att göra så med 2 av basarna. och strunta i den 3:e
Det är en Kicker kx1200.1 och ger 1200 W Rms i 1 Ohm så den klarar 1,33 ohm som du sa, men om jag sätter alla 3 - och alla 3 + på samma så får jag ut 1.33 ohm ?
Ändrar mig lite dom flesta kx steg är bara 2ohm stabila. Dock ser jag nu att kx1200.1 är i ohm stabilt. Så ja det går att koppla 3 4ohm högtalare direkt på terminalerna.
Det är en Kicker kx1200.1 och ger 1200 W Rms i 1 Ohm så den klarar 1,33 ohm som du sa, men om jag sätter alla 3 - och alla 3 + på samma så får jag ut 1.33 ohm ?
Precis så kör på det funkar. Glöm inte grov strömkabel och gärna ett extra batteri bara eftersom det steget lär suga ström som fan när man lastar ner det.
Okej, basarna är på 250 WRMS, så dom behöver 750 WRMS tillsammans, men steget ger 1200 WRMS i 1 OHM, bästa var att få ut 2 ohm, förslag? Är det stor risk att något av vardera går sönder?
alltså du kan inte välja det... Däremot behöver du inte få ut 1200w rms för det bara till att skruva ner gainen.. Förmycke effekt är bara bra... Koppla och se glad ut nu... Men inget mindre än en 35m2 kabel till steget bara.. helst en 50m2