Hörde från en mindre trovärdig källa att skrotningspremien skulle höjas vid årskiftet till 4500:-. Jag har också hört att det funnits en motion om detta i riksdagen. Argumentet har varit för att få bort alla "skitbilar" så att det skulle gå igenom är ju i alla fall möjligt. Men kan någon bekräfta dessa uppgifter eller är det bara båg?
Hörde från en mindre trovärdig källa att skrotningspremien skulle höjas vid årskiftet till 4500:-. Jag har också hört att det funnits en motion om detta i riksdagen. Argumentet har varit för att få bort alla "skitbilar" så att det skulle gå igenom är ju i alla fall möjligt. Men kan någon bekräfta dessa uppgifter eller är det bara båg?
dock ska väl skroten fortfarande ha sina pengar för att ta emot bilen, så nå hela 4000 tror jag inte att det blir.
kan ha fel...
Nä int enligt reglementet
..saxat från VV:
De nya reglerna innebär att en fordonsägare har rätt att kostnadsfritt lämna ett fordon för skrotning till en fordonsproducent och att fordonsproducenten ansvarar för att fordonet skrotas.
..dock så får man bara stålar så länge det finns pengar kvar i skrotfonden...mhen lit fel då de som bla importerat bil under senare år tillkommer skrotningspremie som man får delvis tbx vid skrotning...men då inte längre pga de tar bort fonden...tror skrotningsfonden kände av svenska börsch kraschen för några år sedan...därför dom försöker skrota den? Snyggt försök ivf staten!