2400
Sök

Fastfrusna bildörrar

31 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Någon som har tips om vad man kan stryka på dörrlisterna så att dom inte fryser fast på vintern..
har prövat silicon som man kan köpa på mekonomen,funkar väl sådär tycker jag.finns det något bättre kanske?

Honda The Power Of Dreams

Kontot inaktivt
104 Inlägg
4 februari 2008
Matolja som man stryker på med trasa. Upprepas med jämna mellanrum.

Mvh/ Adde

31 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
tackar....får man ta o testa då kanske

Honda The Power Of Dreams

blacken
4 februari 2008
Gnugga med ett stearinljus funkar också bra.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 februari 2008
Kristian_82 skrev:
Någon som har tips om vad man kan stryka på dörrlisterna så att dom inte fryser fast på vintern..
har prövat silicon som man kan köpa på mekonomen,funkar väl sådär tycker jag.finns det något bättre kanske?

VA ??  Är det vinter ???

Åfan, det har jag då inte märkt........   roll

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 februari 2008
det är ju ba att ta i lite ¨så går dom upp eller så har man kupévärmare

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
Kristian_82 skrev:

VA ??  Är det vinter ???

Åfan, det har jag då inte märkt........   roll

och jag som klädde mig i kortärmat  kortbrallor och sandaler hehehe

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
4 februari 2008
-23 och 1 meter snö, äntligen sommar smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 februari 2008
Hertigen skrev:

lol

Plusgrader och inte en millimeter snö här.

Har inte varit någon snö här heller än (räknar inte snö som inte ligger kvar mer än 48 timmar).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 februari 2008
kom en jädra massa snö i går höhö men den försvann rätt fort hehe

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
4 februari 2008
Hertigen skrev:

låter underbart smile kan ni inte dela med er lite neråt i landet? tongue

on topic.. testa med stearinljus känns som att d vore en bra ide smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 februari 2008
Tycker siliconstift fungerar bra, men det varierar kring vilket märke man köper.
Har övergått till Turtlevax stift, köps på Jula t.ex. för inte speciellt mkt pengar...enkelt iaf och gör det INNAN tvätt på vintern och whenever på sommarn..

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
4 februari 2008
Halvt ot:
Lösning sökes på problemet om det är så pass kallt/fruset att dörren inte stängs, dvs den bara "studsar" upp igen. Var med om detta i helgen!
Rätt kallt på natten, dörren gick hyfsat enkelt att få upp (använde knappen på nyckeln för c-låset dvs inget "nyckel-vill-inte-in-i-låset"-besvär), men när jag skall stänga dörren så studsar den helt enkelt upp igen.
Tids nog blev bilen varm och dörren gick att stänga, men för att förebygga detta så gör man vad?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 februari 2008
jonesono skrev:
Halvt ot:
Lösning sökes på problemet om det är så pass kallt/fruset att dörren inte stängs, dvs den bara "studsar" upp igen. Var med om detta i helgen!
Rätt kallt på natten, dörren gick hyfsat enkelt att få upp (använde knappen på nyckeln för c-låset dvs inget "nyckel-vill-inte-in-i-låset"-besvär), men när jag skall stänga dörren så studsar den helt enkelt upp igen.
Tids nog blev bilen varm och dörren gick att stänga, men för att förebygga detta så gör man vad?

våld har också haft  det bekymmret men efter lite rediga  stängningar  av dörren så har det funkar fint

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 februari 2008
de e låset som står öppet, så du får värma låset, smörja låsen e ju inte dumt..men om de inte hjälper där så kan du faktiskt använda händerna å lägga på låse så de blir varmt å går tillbaka till sitt läge tongue

1 268 Inlägg
4 februari 2008
jonesono skrev:
Halvt ot:

tyskt kvalitet även audi har det problemet wink

1 082 Inlägg
4 februari 2008
ironhead skrev:
jonesono skrev:
Halvt ot:

våld har också haft  det bekymmret men efter lite rediga  stängningar  av dörren så har det funkar fint

Tro mig.. det smälldes en hel del den natten, men märkte ganska snabbt att det var lönlöst.
Hela bilen var frusen som en istapp!

leo_m83
4 februari 2008
prova med  Silikonspray på biltema: http://www.biltema.se/Archive/Product_i … 4504_l.jpg

Fungerar kanon. Lägger sig som en olje film på dör kanterna. Sprayade faktist igår på en kompis bil. Har provat göra på mina egna bilar. har inte haft problem med frusna dörar sen dess big_smile

leo_m83
4 februari 2008
när ni ändå prata om problelemet, kan jag tilläga att morsan golv IV har samma problem. SÅ det ligger nåt i LazerHawke  säger tongue

1 082 Inlägg
4 februari 2008
Mortalis skrev:
de e låset som står öppet, så du får värma låset, smörja låsen e ju inte dumt..men om de inte hjälper där så kan du faktiskt använda händerna å lägga på låse så de blir varmt å går tillbaka till sitt läge tongue

... eller hårtork! smile
Tackar! Får kika på det.

Sök