2444
Sök

Fråga angående besiktning av avställt fordon

Glidare
21 Inlägg
9 december 2005
Trådstartare
Hur funkar det här med om en bil har stått avställd i ca 1 år och ska besiktigas, ska bilen ställas på före? Hur löser det sig med försäkringar m.m.?

Bästa hälsningar

12 Inlägg
9 december 2005
Besiktningen skiter fullständigt i om bilen är avställd eller inte.
Men för att lagligt få köra till bilprovningen måste bilen vara påställd och då även trafikförsäkrad.
Du kan inte ställa på en bil utan en gällande trafikförsäkring.
Hade du en försäkring när du ställde av bilen så börjar den automatiskt att gälla när du ställer på bilen.

Envis optimist
454 Inlägg
11 december 2005
När jag pratade med vägverkaet före jag besiktade min sa dom att jag inte behövde ställa på den för att köra till besiktningen och försäkring är ju mest för din egen skull. OM det skulle smälla å den inte har försäkring så blir det ju DYRT! Så jag skulle säga att du bara försäkrar den. Är du inte övertygad så maila vägverket å fråga så har du bevis på att det är så.

711 Inlägg
11 december 2005
Det är bara och köra till besiktningen. Behöver inte vara påställd eller nåt!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

266 Inlägg
11 december 2005
mbc har rätt black knight kan ruinera dig om du lyssnar på vad han säger
enligt lag så måste ett fordon som körs även bogseras ha en trafik förs och sktten betalt  men bes bryr sig inte ett dugg om den är förs eller skattad

Glidare
21 Inlägg
13 december 2005
Trådstartare
danke för alla svar!

424 Inlägg
13 december 2005
du kan köra den avställd, men däremot bör du ta en tillfällig trafikförsäkring, eller jag tror du måste. ring dit försäkringsbolag

**// Toyota \\**

Sök