3388
Sök

Lister runt om på 9-5

Kung
191 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Får snart min 9-5 aero och då ska lister och handtag in på lackering men jag har en fråga:

Hur får man av listerna? är det från insidan eller utsidan man pillar? och om det är från utsidan, hur får man bort listerna utan att förstöra allt vad lack heter? :S

någon som har gjort detta kanske?

Mvh

49 Inlägg
5 februari 2008
bänd loss dem i bakkant med nåt plastverktyg, sen är det bara att försiktigt dra loss dem utåt, längst fram så sitter de iskjutna i ett spår så där får du dra listen bakåt först sen ut, annars bryter man av den ploppen...

Man får vänja sig...

Mångsysslare
303 Inlägg
5 februari 2008
presis så som kvistarn säger , skulle dock hjälpa till med plast kilen vi varje plupp, sista får du ta de försiktigt för där ska de dras bakåt , lika dant på alla dörrarna

1 892 Inlägg
5 februari 2008
dörr handtagen går smärtfritt... alla UTOM förardörren!!!  satan vad krångligt det var!!  men det funkade efter många försök och många svettdroppar..  Men värt varenda sekund!!
Lycka till!  Mvh/Englund

12 Inlägg
5 februari 2008
Hej

Vilken årmodell gäller det?

Om inte jag minns fel så går det inte att plocka av lister fram och bak på de äldsta (98-01) 9-5:orna.
Då måste allt plockas ner och tas med till lackering.

Samma sak gäller fram på Aero-fronten som satt på 04-05.

MVH / Daniel

Kung
191 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
det är en -00 det gäller!

kvistarn här uppe har ju -98 och han har ju lackat listerna så det bör gå med lite pill? hmm

Avstängd
76 Inlägg
6 februari 2008
Det går, har plockat av massor av dem lister och lackerat dem åt kunder använd bara en plastbit som du kan handla ifrån någon verktyggs affär, själv köpte jag mina plastbittar ut av wurth. Forcera inte bara för då är risken stor att du pajar dem små hakar som brukar finnas bakom listerna som hakas fasst på dörren.
Lycka till du löser det litta på dig själv och dina instinkter.

49 Inlägg
6 februari 2008
ja det svarta på kofångarna får man maskera runt, tveksamt om det går ta loss på de nyare?... jag maskerade in hela bilen istället för att skruva av kofångarna:)

Man får vänja sig...

Kung
191 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
kvistarn skrev:
ja det svarta på kofångarna får man maskera runt, tveksamt om det går ta loss på de nyare?... jag maskerade in hela bilen istället för att skruva av kofångarna:)

hm, det va ju just det med kofångarna.. jaja, jag får helt enkelt lämna in hela bilen, får se vad dom tar för det, vad har ni fått betala för att lacka lister + handtag?

Snuffe
4 Inlägg
30 januari 2009
Jag tänkte bara passa på att fråga om detta gäller en 9,3 -00 också?

me

Sök