3632
Sök

bredda bilen. hur gör man?

Blyfot
142 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
tja.. tänkte på att bredda min jetta men jag har ingen aning om hur man gör.

tänkte om någon har lust att förklara stegvis hur man kan bredda en bil på lättaste sätt?
(men det ska fortfarande se bra ut)

MVH/ Martin

Admin: om det skulle vara så att jag har missat det men det redan finns en sånhär tråd får du gärna ta bort denna men länka mig vidare till den tråden i ett PM..

Peace!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
5 februari 2008
volume skrev:

tänkte om någon har lust att förklara stegvis hur man kan bredda en bil på lättaste sätt?

MVH/ Martin

Admin: om det skulle vara så att jag har missat det men det redan finns en sånhär tråd får du gärna ta bort denna men länka mig vidare till den tråden i ett PM..

Peace!

Exakt hur tänkte du bredda? Bara skärmkanterna så du kan få in bredare däck eller hela skärmarna?

Är det skärmarna så är väl både lättaste och svåraste att kapa skärmarna i toppen där dom är som rakast sen svetsa fast en 1mm plåt skiva beroende på hur bred du vill ha den.

Om du bara vill bredda skärmkanterna så tar du tag i vinkelslipen och kapar upp kanten på ett par ställen och sedan bänder ut den för att sedan svetsa igen den igen.

Sen är det bara en smakfråga om att göra på detta sätt.
Senast redigerat av Absolut_Audi (5 februari 2008)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

3 Inlägg
5 februari 2008
Jag har skärmbreddat min fiat 850 50mm bak, kolla in den.. om de ser ut som du vill att din ska se ut så kan jag lägga in bilder på hur jag gjorde.. Mvh Christer

2 117 Inlägg
5 februari 2008
I min projekttråd så ser du lite om hur jag gjorde. Jag bytte framskärmarna till Wide Body skärmar som breddar 30mm per sida. Bak valsade jag ut skärmarna så mycket det gick och monterade därefter på WB-skärmar utanpå. Det ger 60mm total breddning både fram och bak. Får plats med bredare fälgar och däck samtidigt som det ger en bredare stans vilket gör gott för väghållningen och greppet big_smile

Blyfot
142 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
impreza skrev:
Jag har skärmbreddat min fiat 850 50mm bak, kolla in den.. om de ser ut som du vill att din ska se ut så kan jag lägga in bilder på hur jag gjorde.. Mvh Christer

nja.. jag vill hellst inte ha den kanten du har.. jag vill mer ha en jämn form på alltihop..

Blyfot
142 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Absolut_Audi skrev:
volume skrev:

MVH/ Martin

Peace!

Exakt hur tänkte du bredda? Bara skärmkanterna så du kan få in bredare däck eller hela skärmarna?

Är det skärmarna så är väl både lättaste och svåraste att kapa skärmarna i toppen där dom är som rakast sen svetsa fast en 1mm plåt skiva beroende på hur bred du vill ha den.

Om du bara vill bredda skärmkanterna så tar du tag i vinkelslipen och kapar upp kanten på ett par ställen och sedan bänder ut den för att sedan svetsa igen den igen.

Sen är det bara en smakfråga om att göra på detta sätt.

hela skärmarna hade jag tänkt mig..
Senast redigerat av volume (5 februari 2008)

Blyfot
142 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
shogun skrev:
I min projekttråd så ser du lite om hur jag gjorde. Jag bytte framskärmarna till Wide Body skärmar som breddar 30mm per sida. Bak valsade jag ut skärmarna så mycket det gick och monterade därefter på WB-skärmar utanpå. Det ger 60mm total breddning både fram och bak. Får plats med bredare fälgar och däck samtidigt som det ger en bredare stans vilket gör gott för väghållningen och greppet big_smile

var inne och kollade din projekttråd och det är så jag vill att det ska se ut.. fast sen är ju min bil lite kantigare men jag vill ändå ha dom runda formerna som kan skilja sig lite från resten av den kantiga bilen.. men om det inte finns nått eftermarknads-kit för wide body till Jetta.. finns det nått sätt man kan bygga egna så billigt som möjligt..
man kommer nämligen inte så långt på studiebidrag..

Edit: stavfel
Senast redigerat av volume (5 februari 2008)

1 311 Inlägg
5 februari 2008
om du vill ha lite kantigare breddning kan du ju kolla hur jag har gjort på min 740, finns väl knappast nån kantigare bil :-D

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Blyfot
142 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Corpze skrev:
om du vill ha lite kantigare breddning kan du ju kolla hur jag har gjort på min 740, finns väl knappast nån kantigare bil :-D

jo det har du rätt i att det troligtvis inte finns nån kantigare bil än 740 men jag vill INTE ha nån kantig breddning.. jag vill att breddningen ska motverka bilens kantiga form..

Sök