3428
Sök

När min bil blev stulen..

107 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
satt och tänkte att det säkert finns en del storys om när någon haft roligt med ens bil, i go first!

hade köpt en golf 1 att övningsköra i när jag var ung, den var inte vacker men den var min iaf.
byggde ljud som bestod av feltema och farsans gamla stereo, stereon köptes av en snubbe på gullmarsplan levererad i en ica påse:lol:

så den här bilen var ju enkel i sig men jäkla rolig att köra, men det var en del problem med den tex att den drog batteri när den var avstängd m.m.

när jag väl fått detta att funka och tagit ut bilen på sin första runda efter ljudinstallationen så vaknar jag dagen efter för att tvätta bilen.

går ut, och ser att bilen inte står på sin vanliga plats, den är borta!

ringer farsan och kollar om han har flyttat på den men icke, så vi ringer polisen såklart, åker runt på dem "kända" platserna där man dumpar bilar men vi hittar ingenting och vi ger slutligen upp när det blir mörkt.

dagen efter ringer polisen från södertälje med svar att dem hittat bilen, jag är ju kalasglad och tänker att allt ska bli bra kanske lite repor och ljudet borta men det är luuuuuugnt.

sen ringer polisen igen och säger att vi ska kontakta försäkringsbolaget då bilen är dumpad vid en sjö vid hallfängelset!!!

VAD FAN GÖR MAN VID HALLFÄNGELSET MED EN STULEN GOLF 1?!!

alltså jag fattar inte hur folk tänker ibland, fick ju min ersättning (12000), men det var min första bil som jag ändå lagt ner mycket tid på att fixa till och då är ju inte pengar det viktigaste.

sitter ni på några historier själva eller känner ni någon polare som råkat få sin bil stulen?

dela med er!

//Sour

2 126 Inlägg
5 februari 2008
Sour skrev:
VAD FAN GÖR MAN VID HALLFÄNGELSET MED EN STULEN GOLF 1?!!

En som hade bråttom att komma tillbaks till Hall innan hans permis tog slut!? wink

107 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
det går fortare att springa baklänges på händer med den motorn jag hade big_smile

Sök