Inget är dyrt om man tycker det är värt det och har pengarna. Men har du inte pengarna så kan man gott och väl lära sig själv och komma en bra bit på vägen. Men visst blir det inte samma sak, dock kan du hålla på varje vår och vaxa ett antal gånger mer under året eftersom du hela tiden ligger ett antal tusenlappar plus.
Jag har mest erfarenhet av Mr.Cap i form av en vit 9000 CC här i stan som är extremt blank och en riktigt bra glans på, det är djuuuuuupt..Men inte så att man själv inte skulle klara av att fixa samma sak under en dag eller två på två personer.
Däremot vet jag inget om deras andra behandlignar. Men det är klart att det oftast inte är saker man klarar av lika bra själv. Men det finns ju textiltvättmaskin och hyra ifall man känner för det.
Och det här med att proffs gör det känns väl bra, eller gör det verkligen det?
Oftast blir det bra, riktigt bra. Men det går inte att komma ifrån att du förmodligen själv bryr dig mer om din bil än han som gör det dagligen åt alla. Därmed inte sagt det blir dåligt, men risken ökar. Felet amatörer oftast gör att dom testar och misslyckas utan att läsa på något innan.
Och visst är det skönt med garanti, men det kan va nog så tråkigt att bli av med bilen igen en viss tid..
Jag har sökt på nätet efter riktiga tester av de olika firmorna eftersom jag vet att jag läst en del mer eller mindre seriösa tester av olika behandlingar, tyvärr kommer jag inte ihåg vart..