2625
Sök

Konstigt fel på min volvo 740

1 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
Har ett väldans konstigt fel på min volvo, var ute och körde för ett tags sen å allt gick ur bra som helst! sen helt plötsligt så dog bilen bara, alla lampor slocknade och jag vart helt stöm lös! allt hände medans jag var ute och körde! en polare kom och vi försökte starta den med kablar men det funkade inte men alla lampor och sånt funkade! så vi tog den till garaget och kollade vad felet kunde va, men hittade inge fel! han fick soppa, gnista å ström och gick runt riktigt på startmotorn men ville sej inte ändå! sen lät ja han stå ett par dar å sen kollade jag gnistan å allt igen men då var gnistan borta! har bytt allt som har med tändning att göra åå gnistan är fortfarande borta, ringde även på volvo åå hörde vad det kunde va för fel åå dom visste inte! dom hade aldrig hört talas om det där felet förut! så är det nån som har nå tips på vad jag kan göra för att få igång min kära traktor igen så skicka ett GB eller nåt, är ny på sajten så jag kan den inte så mkt än!

Tacksam för svar!

Smålänning
7 883 Inlägg
8 februari 2008
Bytte du även tändmodulen?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 februari 2008
kan va jord kablen som inte gjordar då dören ibland och håller sig död fast iof då har man ingen el alls under 1 tag

Styrande position i resebranchen
174 Inlägg
12 februari 2008
Tändspole?
Hallgivare?

127 Inlägg
13 februari 2008
tja min gamla 740 fick heller ingen gnista.bytte tändmodulen 800 spenn på skroten.

171 Inlägg
13 februari 2008
allt är kollat på den bilen fördelare bytt tädspole bytt styrbox tändmodul bytt och hallgivarn har vi kollat upp men likt förbannat är den sten död

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06

Styrande position i resebranchen
174 Inlägg
13 februari 2008
Tändlägesgivaren i svänghjulet?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
27 februari 2008
äsch, köp dig en merca, du som vart så kåt i min merca när vi var ut och gled på stan igår på lunchen wink big_smile tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

5 Inlägg
4 april 2008
kolla jorden ... ta en strat kabel eller dyligt å sätt från batteriet till typ motorlyft fästena eller någon annanstans du vet att motorn gjordas /// Alex

124 Inlägg
4 april 2008
jag skulle kolla jorden som går till startmotorn, min 245 hade samma fel en gång.. helt ström lös osv

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med

Kejsare
547 Inlägg
10 april 2008
tefuse skrev:
tja min gamla 740 fick heller ingen gnista.bytte tändmodulen 800 spenn på skroten.

Det var allt en jävla dyr tändmodul? Jag gav 200 för min

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

455 Inlägg
10 april 2008
joden!! min va liknande bytte startmotor och de gick över alla anslutningar men inte fan hjälpte det  så jag hissa upp bilen och kolla joden till motorn sen dess har den rullat vad jag vet.

>syns man inte finns man inte<

Sök