3663
Sök

Bakhjusdrift på en 850/s/v70 vill göra det enkelt...

133 Inlägg
24 februari 2008
#21
förstår precis:)
då är nog en multilink axel helt perfekt!!


74 Inlägg
27 februari 2008
#22
tvärstäälla motorn är nog de ändå som e tänkbart om du vill allt ska hålla, alla fästen måste förstärkas rejält..  sen bakaxeln måste förstärkas lr bytas ut.. tror att de blir mycket dyrare att förstärka än att byta till ex en 940 axel me någon slags diff ex: torsen diff, driver på hjulet som har bäst grepp eller aussie locker diff driver på båda däcken vid gaspådrag.. växellåda bör bytas mot en bmw låda(zf).. OBS tänkn på att det inte är ett lätt ingrepp, kanske mpåste flytta hela torpedväggen, skära i golvet så växellådan får plats moddifiera kardan tunneln, tillverka hållbara fästen för bakaxeln.. få allting RAKT... och om du är tvungen å bygga om något så kanske du måste flytta en annan sak för den ska passa..finns ju ett själ till varför ingen bygger de;)ingenting för nybörjare precis:) men de är du antagligen inte, lr?tongue ha de!


Kontrolerad av bilen..
14 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
#23
De är ju en fråga om tid å pengar samt skicklighet. Å tid har jag inte, en polare till mig ställer alltid upp med karroseri arbeten. Men de trots allt bakhjulsdrivet som iden handlar om. Fått en massa tips på att bygga om en äldre s40 till bakhujlsdrivet, å de är ju lockande i och med att den kan man ha som busbil..


Sök