2915
Sök

Drivaxel som fastnat [HJÄLP]

1 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Min ena drivaxel har fastnat som satan! Plockade ur den högra med ett knack med en skruvmejsel men min andra sitter fast som satan!
Dränkt den i penetrerande olja i 3 dygn, knäckt både en tvåarmad och en trearmad avdragare, har hettat upp skiten med blåslampa och slagit på skiten med slägga men den går fan inte ur!

Nu behöver jag nån som har ett knep för att få ur drivaxlar som sitter hårdare än nånsin förr!
Senast redigerat av TheIrr (13 februari 2008)

Reparatör
630 Inlägg
17 februari 2008
TheIrr skrev:
Min ena drivaxel har fastnat som satan! Plockade ur den högra med ett knack med en skruvmejsel men min andra sitter fast som satan!
Dränkt den i penetrerande olja i 3 dygn, knäckt både en tvåarmad och en trearmad avdragare, har hettat upp skiten med blåslampa och slagit på skiten med slägga men den går fan inte ur!

Nu behöver jag nån som har ett knep för att få ur drivaxlar som sitter hårdare än nånsin förr!

sitter den så hårt fast  hjulet ?? För om det är så har jag varit ute för att det har helt enkelt inte gått att få bort även då jag haft den i pressen och pressat 40 ton på det med massa värme och wd40 . bara att byta hela skiten tyvärr . Dock inte på någon mazda det va en mitsubishi sist .

Sök