3537
Sök

Saab 9-5 TiD Problem Check Engine!

32 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Hej alla!

Jo de är så här, att en dag på väg hem från jobbet så tändes "Check Engine" Lampan.. Bilen ställde ner sig så att de inte gick att varva mer än 3000 varv. vart skräckslagen och körde åt sidan.. väntade ett tag.. sen så vred jag på nyckeln.. då slocknade den.
Vart skit glad.. sen när jag hade kört mina 10 mil jag hade kvar så.. tändes lampan igen när jag svängde in på min parkering.
Jag har kört med bilen i nån månad när det har varit så här.. för jag har lyckats släcka lampan då och då  när jag bara har vridit på tändningen och av, och på smile några ggr.

aja.. ialf.. det var dags för service en kortare tid framåt så jag bad dom kolla upp det.
Dom kom fram till att de va en tryckgivare som va sliten eller dålig.(Enl. Felkoden)
och jag har inte åtgärdat det sen när den va in på service..(Det har gått 2-3 mån)
dom sa ialf att de inte va nå farligt att köra med bilen.. men om den skulle tändas igen skulle jag höra av mig.. men har inte haft tid ork och pengar, Eftersom man går upp 04:10 och kommer hem 17:15 varje dag smile

Nu till det jag undrar över! Vart sitter en Tryckgivare? är den dyr? är det svårt att byta själv?
Börjar tycka lite synd om kärran nu tongue

Tacksam för svar!

Johan
Senast redigerat av Vect0R (14 februari 2008)

Mångsysslare
162 Inlägg
14 februari 2008
Haha!  Det är nog omsorg å kärlek behöver  smile
Du vet inte vilken kod?  sitter på insugsröret.

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure

Sök