2921
Sök

Aero styrbox på 9000 2,3t 200hk?

28 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
#1
kan man bara koppla in aero styrboxen i en 2,3t 200hk - 95a och få ut lite mer krydda utan att göra något med varken boxen eller något med motorn?...

>--(*_*)--<

2 164 Inlägg
16 februari 2008
#2
WriKKaD skrev:
kan man bara koppla in aero styrboxen i en 2,3t 200hk - 95a och få ut lite mer krydda utan att göra något med varken boxen eller något med motorn?...

De tjänar du inget på.
Du har fel turbo med för att märka skillnaden med ett Aero styr don.
Skaffa en td04 15T#6 så kommer de funka.

MVH

F


Better than God \o/
1 883 Inlägg
16 februari 2008
#3
Inte att rekommendera nej.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

28 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
#4
kanon då vet jag det.. Tack*

>--(*_*)--<

60 Inlägg
22 maj 2009
#5
Jag har en fråga som jag gärna vill få svar på... Varför går det inte med original turbon? Gör det nån skillnad då istället på en lättryckare (170hk)? Mycket tacksam för svar!


7 276 Inlägg
22 maj 2009
#6
Pejjen skrev:
Jag har en fråga som jag gärna vill få svar på... Varför går det inte med original turbon? Gör det nån skillnad då istället på en lättryckare (170hk)? Mycket tacksam för svar!

Därför att boxen är anpassad för en annan turbo...
Nej du måste ha aerons turbo om det ska fungera!


60 Inlägg
22 maj 2009
#7
Vad händer om jag har den styrboxen med min turbo då? Jag vill ha en bättre förklaring om det går för sej = )


1 688 Inlägg
22 maj 2009
#8
Beroende på årsmodell så måste du "gifta in" boxen i den nya bilen med dator.
Sen finns det olika boxar med startspärr och utan, det kan vara värt att ha i tankarna.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

60 Inlägg
22 maj 2009
#9
Ja jag vet att antispinn (TCS) och startspärr och sådant spelar in. Men har turbon någon betydelse? Styrboxen (Trionic) styr väl bara laddtrycket till turbon? (Ja och bränsle och luft m.m. ) Men Garrett-turbon som jag har måste väl klara laddtrycket som Aero har original? (1,1 bar tror jag)


1 688 Inlägg
22 maj 2009
#10
Hade 1.2 bar ladd på min 9-3 2.0t -98 med trionic5 med förmodligen samam turbo som du har, och det var inga problem.
Det enda som kan skilja är väl registret när laddet kommer och så, men det bör bara skilja marginellt, testa är det enda rätta.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

2 164 Inlägg
22 maj 2009
#11
Saken är den att de är skillnad i mapp mellan Aeron och vanliga "turbon"
Aeron behöver sin TD04 15T 6# för att fungera som den ska.
Sätter man den på en bil med T25 så är de inte nån mening med de.
Då är de bättre att lägga pengarna på ett bra trim till just den motorn man har.

De är i turbon och mappen till dom olika turbosarna som är skillnaden.

Men skillnaden mellan en 200 och 170 är ju att 170 är ju en motor som bara går på GLT och 200 är en fulltrycks motor med samma turbo.

MVH



Sök