Jag tänkte att det inte var något då jag skulle köra bilen till mitt eget garage efter att bilen stått i mina föräldrars garage (ca 2km dit), något som jag absolut inte förväntade mig en tisdags eftermiddag var poliskontroll. Poilisen stoppade bara var tredje bil men när jag kom fram och han hörde mitt högljudda avgas (gammal EVO) så stoppar han fyra bilar samtidigt.
Han kollar allt sedan tar han med sig körkortet in i bilen han kommer och går kollar reg nr fram och bak jag frågar om allt är okej då säger han: Naeej det är inte okej, din bil är avställd och obesiktad!
Självklart var bilen obesiktad då besiktningen var under vintern och den stod inne då jag förklarade att jag skulle köra till garaget men han trodde inte mig, han sa åt mig att kliva av och lämna bilen han tänkte även skriva böter men jag erkände inte.
Han lät mig inte flytta bilen en centimeter, precis där skulle den stå tills bärgningen kom.
Jag satte mig på busshållsplatsen och väntade tills de var klara de drog efter 20 minuter och jag satte mig i bilen och tog en tur i stan och sedan till garaget bara för att jag blev stoppad

Brevet från Polisen väntar jag på än idag, det har gått år!
"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti