3398
Sök

liten volvo T21 med V12

3 113 Inlägg
16 februari 2008
tror du har kommit fel.. detta är en sida där minst 98,9% av bilarna är gatubilar!!
annars kan du ju alltid snacka med "tsdi" som har Top Fuel --> http://www.garaget.org/?car=47512 .. o checka fall han fattar något smile

Semper Fi

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 februari 2008
6 inlägg irad med vad jag ser bara är massa punkter?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
16 februari 2008
Tror aldrig att jag sett så många punkter i ett och samma inlägg.Slit bort den knappen från tangentbordet.

Stolt far till Freddy 18/12-08

551 Inlägg
16 februari 2008
Ska du bygga dej en traktorpulling traktor eller bara ha som nöjes skull ? brukar oxå vara i lidköping på traktorpulling. Fyfan när cougar kommer igång smile big_smile

Volvo For Life =)

3 714 Inlägg
17 februari 2008
Flash skrev:
Tror aldrig att jag sett så många punkter i ett och samma inlägg.Slit bort den knappen från tangentbordet.

haha ja det skulle behövas tror jag, är ju helt oläsligt som det är nu.

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

4 506 Inlägg
17 februari 2008
bollen1986 skrev:
Flash skrev:

haha ja det skulle behövas tror jag, är ju helt oläsligt som det är nu.

Sluta klaga nu, har man svårt att stava så har man, Det har han förklarat ochså.

Kan du andas kan du dö.

3 235 Inlägg
17 februari 2008
Kanske du ska satsa på en gasturbin istället?

Om du hittar en skrotad helikopter t ex..?

De är ju betydligt mindre och lättare än vanliga bensin/dieselmotorer, och har kraft så det räcker till det mesta.

Nuförtiden finns ju det bilar, stridsvagnar, traktorer, motorcyklar som drivs av turbinmotorer.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 februari 2008
engolf skrev:
Kanske du ska satsa på en gasturbin istället?

Om du hittar en skrotad helikopter t ex..?

De är ju betydligt mindre och lättare än vanliga bensin/dieselmotorer, och har kraft så det räcker till det mesta.

Nuförtiden finns ju det bilar, stridsvagnar, traktorer, motorcyklar som drivs av turbinmotorer.

Lär bli liiite dyrare dock.
Fast det finns t.o.m. en MC med turbinmotor från en helikopter så det är ju möjligt smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

3 235 Inlägg
17 februari 2008
Ja, dyrare blir det absolut.

Men det verkar ju som att han redan har lagt ut massa pengar på att hitta den "rätta" motorn.

1 Inlägg
21 juni 2009
Stämmer bra att det finns en kille som byggt ihop en grolle med en deutz v12 på 17 liter, känner han inte men läst ett repotage om honom och traktorn.

Har själv en gammal tävlingstraktor med en deutz v12 på 19Liter och 4st holset turbos.

blacken
22 juni 2009
datakung skrev:
har någon något tips till mej hur ja ska bygga vidare på min gamla traktor........

köpte en volvo  T21.. från 1951.......  slet bort bensin motorn.......... 
byggde en ram.......  med amason framaxel.. man tar va man har........

hittade en större motor.. från cheva  sprut bil..  stor röd från försvaret.. med grym motor i,,,,,

startade upp allt efter ett missöde...........  ramen vek sig......

köpte en större motor o byggde större ram.....  motorn kom från centurion stridsvagn 102,,  bensin V12 på 27lliter........  och med orginal 650hk,, startade fint,, o lydigt,, med enkel koppling......
enskivig......  o 2000newtonmeter vid 1200varv.....  men saknade  acc.......

har testat med metanol o fotogen,,,,,,,,  men får bara upp till 1500hk,,,,,,,,,, 
kan någon hjälpa mej att komma på hur ja ska få upp den till 3000hk??  byta motor till flygplan??
motorn... är rolls royce v12.......  smattrar värre än en funnycar med 2000hk........

och drar ca 25-30liter bensin mix i starten.. för att starta............ n

någon???

Prova..... en......Allison.....1710...eller....dylikt......

Fire And Silk
2 254 Inlägg
22 juni 2009
Vad är din fråga egentligen?

Ett tips som förenklar läsningen för just läsaren är:

Börja varje mening med STOR bokstav.

Avsluta varje mening med punkt ( . )

Efter punkten ( . ) så tar du ett mellan slag (långa breda knappen.)

Sen börjar du med STOR bokstav igen.

Då blir det mycket lättare att förstå, och ta dig den tid du behöver för att knåpa ihop ett vettigt inlägg.

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

DFFL
9 020 Inlägg
22 juni 2009
Bevisa att du gjort något, annars är detta bara skitsnack.
Film eller fortsätt lektionerna på SFI.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

277 Inlägg
22 juni 2009
Mina.................... ögon....................... mår............................... inte.........................bra.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

8 156 Inlägg
23 juni 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/75747/510888_d1x04j.jpg

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök