3577
Sök

Biltemas Sportluftfilter

812 Inlägg
3 mars 2008
humm..  förstår inte att alla ska klaga på biltema för..  bara för att folk inte kan använda verktyg eller inte montera saker och ting ordentligt så är de ju inge fel på deras grejer..  i så fall hadde dom ju inte gätt ut garanti eller hur? kör med deras öpna filter i min 740 tic. körde med ett piperx filter före å ja tycker de vart en jävla skilnad bla på soppa förbrukningen..  kör me biltema..  å föresten så är de simota som tillvärkar deras filter så han med den trasiga turbom har nog lykats få i nå skit när han monterade filtret..

man lever bara en gång..

Glidarn
408 Inlägg
3 mars 2008
pimpad740 skrev:
humm..  förstår inte att alla ska klaga på biltema för..  bara för att folk inte kan använda verktyg eller inte montera saker och ting ordentligt så är de ju inge fel på deras grejer..  i så fall hadde dom ju inte gätt ut garanti eller hur? kör med deras öpna filter i min 740 tic. körde med ett piperx filter före å ja tycker de vart en jävla skilnad bla på soppa förbrukningen..  kör me biltema..  å föresten så är de simota som tillvärkar deras filter så han med den trasiga turbom har nog lykats få i nå skit när han monterade filtret..

Så djävla sant!

(obrut)

1 675 Inlägg
3 mars 2008
Kenake ska satsa på biltema filter då? det för 499 ser bra ut;)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

5 710 Inlägg
4 mars 2008
Swinge skrev:
jag har läst oändligt många trådar om luftfilter men inte sett någon som skrivit nått om "torra" öppna filter, är det någon som kan tipsa om ett sådant? Kosta vad det kosta vill, det ska vara BRA!

/AN

Ja det kan jag!
MANN-Hummel gör filter till de flesta fordornen på marknade och i papper.
Grymt bra filtermaterial som sitter på de flesta bilar original.
Mäter man vad man får plats med som störst och knappar in det här så får du förslag på lämpligt artikelnummer/filter.
Detta tar du med dig till lämplig återförsäljare typ Mekonomen eller OK/Q8 och så beställer de ett.
Sedan har du ett BRA filter som flödar myckel luft (beror på storleken) och som inte kostar skjortan (~400-500).

Kika på mitt filter till 9000 i mitt galleri som ett exempel, ett C17201 till en traktor som flödar luft för 500-600 hästar wink
Åker du annan SAAB finns det folk på STCS som vet vilket filter du skall ha för respektive modell.

MVH Jonas
..............

933 Inlägg
4 mars 2008
pimpad740 skrev:

WORD

804 Inlägg
4 mars 2008
pimpad740 skrev:

Biltema har haft problem med oljefilter som inte renar, och den som tror att luftfilter för 150-500kr renar bra, som filter för 1500-2000+ är ju bara dum och det är inte specifikt biltema utan mesta lågpris-sakerna. roll

812 Inlägg
5 mars 2008
baaki skrev:
pimpad740 skrev:

Biltema har haft problem med oljefilter som inte renar, och den som tror att luftfilter för 150-500kr renar bra, som filter för 1500-2000+ är ju bara dum och det är inte specifikt biltema utan mesta lågpris-sakerna. roll

ja oljefilter ja men vet du varför? dom saknar en back ventil.. men visst finns de måndags exemplar oxå men de kan du ju få överallt inte bara på biltema oh om dom bara sålde sit skulle dom ju inte lägga upp 1400 nyheter i år? tycker sj at dom fått in mkt roliga saker. är ärligt talat inne på å prova deras dump ventil.. kanske låter hur fint somhällst?!.

man lever bara en gång..

4 670 Inlägg
5 mars 2008
Jag kan fixa bra öppna filter för 250 kr styck.. med kolfiberlock! bara pm:a mig
Senast redigerat av mickius (5 mars 2008)

804 Inlägg
5 mars 2008
pimpad740 skrev:
ja oljefilter ja men vet du varför? dom saknar en back ventil.. men visst finns de måndags exemplar oxå men de kan du ju få överallt inte bara på biltema oh om dom bara sålde sit skulle dom ju inte lägga upp 1400 nyheter i år? tycker sj at dom fått in mkt roliga saker. är ärligt talat inne på å prova deras dump ventil.. kanske låter hur fint somhällst?!.

Inte bara det, "Backventil sitter det väl ingen vad jag vet, men däremot sitter det en överströmmningsventil om det skulle bli stopp i filtret. Just den hade biltema problem med på sina filter för några år sen, vet inte om dom fick bukt med det eller vad som hände. Problemet vara att ventilen stod öppen från leverans, så filtret renade inte över huvudtaget..."
Så varför riskera handla där när originalsaker ofta inte är mycket dyrare?
Poängen var iaf: Folk klagar på Biltema av en anledning!

70 Inlägg
5 mars 2008
inte för att det har något med biltema att göra men var med om en rolige sak när vi plocka av en luft burk i en 850 så hitta vi en halv fågel där undra varför den gick lite dåligte

volvo=vi orkar lite vi ochså

Smålänning
7 883 Inlägg
5 mars 2008
jonTe skrev:
Swinge skrev:
jag har läst oändligt många trådar om luftfilter men inte sett någon som skrivit nått om "torra" öppna filter, är det någon som kan tipsa om ett sådant? Kosta vad det kosta vill, det ska vara BRA!

/AN

Ja det kan jag!
MANN-Hummel gör filter till de flesta fordornen på marknade och i papper.
Grymt bra filtermaterial som sitter på de flesta bilar original.
Mäter man vad man får plats med som störst och knappar in det här så får du förslag på lämpligt artikelnummer/filter.
Detta tar du med dig till lämplig återförsäljare typ Mekonomen eller OK/Q8 och så beställer de ett.
Sedan har du ett BRA filter som flödar myckel luft (beror på storleken) och som inte kostar skjortan (~400-500).

Kika på mitt filter till 9000 i mitt galleri som ett exempel, ett C17201 till en traktor som flödar luft för 500-600 hästar wink
Åker du annan SAAB finns det folk på STCS som vet vilket filter du skall ha för respektive modell.

Har väntat länge på att någon ska föreslå STORA pappfilter istället för de öppna filtrena...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

8 156 Inlägg
5 mars 2008
Jag kan bara hålla med jonTe.  Varför satsa på ett litet sportluftsfilter när man kan köra med ett bra stort filter istället?
Ju större filteryta som ett filter har, desto mer luft kan den transportera. Så istället för att kompromissa med sämre filtreringsförmåga, köp ett större filter?
En avskärmning kan vara bra också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

56 Inlägg
5 mars 2008
samma som MDS säljer bara att det inte står mds på dem ..  funkar utmärkt

812 Inlägg
7 mars 2008
baaki skrev:
pimpad740 skrev:

Inte bara det, "Backventil sitter det väl ingen vad jag vet, men däremot sitter det en överströmmningsventil om det skulle bli stopp i filtret. Just den hade biltema problem med på sina filter för några år sen, vet inte om dom fick bukt med det eller vad som hände. Problemet vara att ventilen stod öppen från leverans, så filtret renade inte över huvudtaget..."
Så varför riskera handla där när originalsaker ofta inte är mycket dyrare?
Poängen var iaf: Folk klagar på Biltema av en anledning!

jo men de e lixom flera år sen dom fick så dålig publisitet lr hur de stavas.. men varför inte lägga upp en tråd om att ica fiflade med att ändra datumen på sin köttfärs de e väl värre de?
de e väl bara å köpa å byta ut om man inte tycker de är bra lr hur? du har inte tänkt på att vissa bara ointerar å skiter i underarbete bla? likaså somons systemen? varför inte klaga mer på dom? rostar effter en vecka..  biltema är iaf kvalite till lågt pris.

man lever bara en gång..

BE*CE
419 Inlägg
7 mars 2008
håller med biltema är bra saker nu visst dom var kanske dåliga förut men dom blir ju bara större o större av en anledning att deras saker blir bättre o bättre

Volvo R racing

7 100 Inlägg
7 mars 2008
säger bara:KÖP!!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

804 Inlägg
7 mars 2008
pimpad740 skrev:
jo men de e lixom flera år sen dom fick så dålig publisitet lr hur de stavas.. men varför inte lägga upp en tråd om att ica fiflade med att ändra datumen på sin köttfärs de e väl värre de?
de e väl bara å köpa å byta ut om man inte tycker de är bra lr hur? du har inte tänkt på att vissa bara ointerar å skiter i underarbete bla? likaså somons systemen? varför inte klaga mer på dom? rostar effter en vecka..  biltema är iaf kvalite till lågt pris.

Jag klagar på mycket, biltema som säljer metanol som etanol vilken nyligen dödat 4st norrmän, svenskars dubbelmoral, elektriska superchargers på ebay, avgasrör på micro som rostar efter 2år, och din stavning som gör att man måste läsa inlägget 4gånger för att förstå vad du menar, men inte startar jag trådar för det. smile
Senast redigerat av baaki (7 mars 2008)

The one and only
1 091 Inlägg
7 mars 2008
Biltema har ju fått in ett nytt "highperformace" filter, någon som vet om det är lika bra som det kostar? Kostar ju nästan lika mkt som en K&N filter neutral

EDIT: stavfel....
Senast redigerat av Volvo Knugen (7 mars 2008)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Skiduthyrare
17 Inlägg
7 mars 2008
Jag själv kör med ett K&N filter, lite dyrare men värt pengarna iafall.

313 Inlägg
7 mars 2008
blablabla, alla säger mot varandra. Kan ni inte göra ett test helt enkelt, å ge oss lite siffror och tal. Därefter kan vi dra slutsatser.

Ikea säljer med billiga möbler ijämförelse med andra affärer. Men inte är dom skit för det? 
Senast redigerat av mrdanjel (7 mars 2008)

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

Sök